تعداد کاربران فعلی بیت کوین برابر با تعداد کاربران اینترنت در سال ۱۹۹۵ است

تعداد کاربران فعلی بیت کوین برابر با تعداد کاربران اینترنت در سال ۱۹۹۵ است

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

بسیاری از افراد ظهور بیت کوین و رمزارزها را با ظهور اینترنت و گسترش آن در دهه ۹۰ میلادی مقایسه می‌کنند و این دو حوزه از فناوری را دو اتفاق تاریخی مشابه می‌پندارند. تحقیق جالبی انجام شده که نشان می‌دهد تعداد افرادی که از بیت کوین استفاده می‌کنند برابر با تعداد افرادی است که در سال ۱۹۹۵ از اینترنت استفاده می‌کردند. از این رو معتقدند که bitcoin و حوزه رمزارزها در مسیر رشد و توسعه قرار دارند.

تشابه شرایط کنونی بیت کوین و اینترنت در سال ۱۹۹۵‌

درصد جمعیت افرادی که در جهان از بیت کوین استفاده می‌کنند معادل سطح استفاده از اینترنت در سال ۱۹۹۵ است. داده‌ها نشان می‌دهد در حالی که کل بازار رمزارزها نوظهور و جدید بوده و هنوز در مراحل اولیه بلوغ خود به سر می‌برد، با این حال رشد نسبتا بالایی داشته است.

توصیه دو سال پیش کیم داتکام؛ بیت کوین و طلا بخرید

Dan Held یکی از تحلیلگران بازار رمزارزها در این‌باره گفت:

نسبت افرادی که در سال ۱۹۹۵ از اینترنت استفاده می‌کردند معادل ۰.۵ درصد جمعیت جهان بوده است. در سال ۲۰۲۰ تقریبا ۶۰ درصد از مردم جهان از اینترنت استفاده می‌کنند. درصد افرادی که در سال ۲۰۲۰ از بیت کوین استفاده می‌کنند برابر ۰.۵ درصد جمعیت جهان است. به نظر شما زمانی که ۶۰ درصد مردم جهان از بیت کوین استفاده کنند، قیمت آن چقدر خواهد بود؟

براساس اطلاعات منتشر شده توسط Blockchain.com، تعداد آدرس‌های منحصر به فرد بیت کوین به ۶۸۷,۰۰۰ آدرس کیف پول رسیده است.

بیت کوین یا طلا

همانطور که در تصویر بالا مشخص است، تعداد آدرس‌های منحصربه فرد بیت کوین پس از سال ۲۰۱۸ و ریزش شدید قیمت، مدام در حال افزایش است.

چشم‌انداز بلند مدت اولین رمزارز جهان چگونه است؟

در حال حاضر بیت کوین به عنوان یک دارایی “ذخیره ارزش” و ابزاری برای حفظ سرمایه و محافظت از کاهش ارزش آن در اثر تورم، شناخته می‌شود. بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ، شرکت‌های سرمایه‌گذاری، میلیاردها و موسسات مالی اقدام به نگهداری بیتکوین به عنوان وسیله‌ای برای حفظ ارزش دارایی‌های خود می‌کنند. شرکت MicroStrategy یکی از شرکت‌های مطرح در حوزه تحلیل مالی در کشور امریکاست. این شرکت نزدیک به ۴۲۵ میلیون دلار از سرمایه خود را به عنوان ذخیره شرکت، صرف خرید BTC کرده‌است.

اگر بیتکوین در ذهن سرمایه‌گذاران به عنوان یک دارایی ذخیره ارزش تلقی شود، می‌توان آن را در دسته دارایی‌های ذخیره ارزش مانند طلا قرار داد. از این رو می‌توان ارزش کل بازار اولین رمزارز را با طلا مقایسه کرد. در حال حاضر ارزش کل بازار BTC تقریبا ۲۰۰ میلیارد دلار است این درحالی است که ارزش بازار طلا معادل ۹ هزار میلیارد دلار است. احتمالا بیت کوین در دراز مدت به عنوان یک دارایی ذخیره ارزش برای همه جهان شناخته شود. چندی پیش استراتژیست موسسه مالی جی‌پی مورگان اظهار داشت که بازگشت قیمت بیتکوین پس از ریزش قیمت در ماه مارس ( ریزش قیمت بیت کوین تا ۳,۰۰۰ دلار) نشان‌دهنده قدرت بالای این رمزارز است. از ماه مارس تا ماه آکوست، یعنی در عرض ۵ ماه، قیمت bitcoin از ۳,۵۹۶ دلار به ۱۲,۵۰۰ دلار رسید.

بیت کوین جایگاه طلا را تصاحب خواهد کرد

برادران وینکلوس دو میلیاردر و بیت کوینر بزرگ معتقدند که بیتکوین در ابتدای مسیر توسعه و پیشرفت خود قرار دارد و بسیار مشابه اینترنت در ۱۹۹۰ میلادی است. این دو برادر معتقدند که این ارز دیجیتال سرانجام جایگزین طلا خواهد شد. این دو که موسس طرافی Gemini نیز هستند گفتند:

ما معتقدیم که بیت کوین سرانجام جایگاه طلا را تصاحب خواهد کرد و احتمال می‌دهیم یه دهه دیگر شاهد این اتفاق خواهیم بود. حوزه‌های مبتنی بر فناوری به صورت تصاعدی رشد می‌کنند؛ نرم‌افزارها جهان را می‌بلعند و طلا از این طوفان ایجاد شده در امان نخواهد بود.

بهبود و اصلاح زیرساخت‌های استفاده از بیت کوین باید در کوتاه‌مدت انجام شود. برای برطرف کردن موانع ورود به این حوزه باید نقدینگی بیشتر، پلتفرم‌های معاملاتی، سرویس‌های غیرمتمرکز و ابزارهای سرمایه‌گذاری مخصوصا برای شرکت‌های حقوقی، افزایش یابد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.