تعداد فعالان شبکه اتریوم بیشتر از شبکه بیت کوین است

تعداد فعالان شبکه اتریوم بیشتر از شبکه بیت کوین است

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

در یک شبکه غیرمتمرکز، بالا بودن تعداد نودهای آن نکته مثبتی برای آن شبکه خواهد بود. از این رو، شبکه بیت کوین غیرمتمرکزترین شبکه بلاک چین در بازار است. اکنون تعداد نودهای شبکه اتریوم، از تعداد نودهای شبکه بیت کوین پیشی گرفته و در جایگاه اول بازار ایستاده است.

با ورود اتریوم 2 و مشارکت برخی نودها به عنوان گره‌های تایید کننده یا Validator Node در این شبکه، تعداد نودهای این شبکه به 11,259 عدد رسید و حالا 100 واحد بالاتر از بیت کوین است.

افزایش تعداد نودهای شبکه اتریوم

افرادی که با استیک اتریوم برای راه‌اندازی فاز صفر بروزرسانی این شبکه بلاکچین مشارکت کرده‌اند، تعداد کل نودهای شبکه اتریوم را بالاتر از این مقدار در شبکه بیت کوین رسانده‌اند. این اتفاق برای دومین بار در سال جاری رخ داده است.

بر اساس اطلاعات Ethernodes در حال حاضر تعداد 11,259 نود فعال در شبکه اتریوم حضور دارند. تعداد نودهای فعال در شبکه بیت کوین 11,136 است. در واقع تعداد نودهای اتریوم 1 درصد بالاتر از تعداد نودها در شبکه بیت کوین هستند. تعداد گره‌های شبکه اتریوم در اوایل ماه سپتامبر نیز بیشتر از تعداد نودهای شبکه بیت کوین بود. به این ترتیب این اتفاق، برای دومین مرتبه در سال جاری رخ می‌دهد.

به واسطه راه‌اندازی فاز صفر اتریوم 2، تعداد نودهای این شبکه در دو هفته اخیر حدودا 50 درصد افزایش داشته است. این تعداد در نیمه ماه نوامبر (11 روز پس از راه‌اندازی قرارداد هوشمند استیکینگ اتریوم 2) 8,086 واحد بود.

افزایش نودهای شبکه اتریوم

شاخص Flippening توسط Blockchain Center محاسبه و منتشر می‌شود. این شاخص قدرت شبکه بلاک چین اتریوم را در مقایسه با قدرت شبکه بیت کوین گزارش می‌دهد. پس از رشد قابل توجه در تعداد نودهای شبکه اتریوم، عدد این شاخص از 50.5 درصد به 62.4 درصد ارتقا یافته است.

مقایسه بیت کوین و اتریوم

مطابق این شاخص، تعداد نودهای یک شبکه بلاکچین، سومین شاخص مهم در ارزیابی “دورن شبکه” یک شبکه بلاک چین است. تعداد تراکنش‌ها و کارمزد این تراکنش‌ها نیز دو مولفه مهم دیگر در ارزیابی یک شبکه بلاک چین است. اتریوم در بخش تعداد نودهای شبکه موفق شد تا بیت کوین را پشت سر گذاشته و از این جهت، قوی تر از شبکه بیت کوین باشد.

در زمینه تعداد تراکنش‌های درون شبکه نیز اتریوم وضعیت بسیار خوبی دارد. مطابق اطلاعات سایت اتراسکن، در 24 ساعت گذشته در شبکه اتریوم حدودا 1.2 میلیون تراکنش انجام شده است. این در حالی است که در شبکه بیت کوین و در 24 ساعت گذشته، 300,000 تراکنش صورت گرفته است. مجموع کارمزد تراکنش‌ها در شبکه اتریوم و در 24 ساعت اخیر حدودا 3.6 میلیون دلار برآورد شده است. این مقدار در مورد شبکه بیت کوین معادل 1.4 میلیون دلار بوده است.

تاریخچه این شاخص نشان می‌دهد که قدرت شبکه اتریوم در مقایسه با شبکه بیت کوین با ثبت 67.68 درصد در زمان انفجار حوزه دیفای بالاترین مقدار خود در 2 سال اخیر را به ثبت رسانده است.

جنسیس بلاک شبکه بیکن چین، فاز صفر اتریوم 2، تا 2 ساعت دیگر تولید خواهد شد. با استیک 524,288 واحد رمز ارز اتر، مقدمات راه‌اندازی فاز صفر اتریوم فراهم شد و تا ساعاتی دیگر این اتفاق رقم خواهد خورد. همزمان با انجام این بروز رسانی تعداد نودهای شبکه اتریوم از اولین شبکه بلاکچین بازار پیشی گرفته است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.