تعداد جاماندگان سهام عدالت مشخص شد + زمان واگذاری سهام

تعداد جاماندگان سهام عدالت مشخص شد + زمان واگذاری سهام
خلاصه اخبار

بنابر جدیدترین اظهارات حسین قربانزاده، رییس سازمان خصوصی‌سازی، ۳.۵ میلیون جامانده از سهام عدالت وجود دارد که با توجه به استخراج فهرست جاماندگان سهام عدالت، اشخاص تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، برآورد صورت گرفته است.

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین

  • زمان اختصاص سهام عدالت
  • روند شناسایی دیگر جاماندگان
  • نحوه اختصاص سهام عدالت به مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد

به گزارش اقتصادآنلاین؛ حسین قربانزاده، رییس سازمان خصوصی‌سازی، از برگزاری جلساتی با سازمان بهزیستی و کمیته امداد خبر داد و گفت: در این جلسات، فهرست اشخاصی که مشمول هستند، اما سهام عدالت ندارند، استخراج شده است. حدود 3.5 میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند که سهام عدالت ندارند.

بر اساس آخرین آمارها، سه میلیون و 337هزار نفر از جاماندگان سهام عدالت، در اولویت دریافت این سهام هستند که از این تعداد، حدود دو میلیون و 25هزار نفر تحت پوشش بهزیستی و حدود یک میلیون و 300 نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند.

زمان اختصاص سهام عدالت

به گفته رییس سازمان خصوصی‌سازی، پیش‌نویس مصوبه هیات دولت درباره اختصاص سهام عدالت به مشمولان کمیته امداد و بهزیستی، آماده شده است و این واگذاری، در چند مرحله انجام می‌شود.

لازم به ذکر است که تاکنون هیچ دستورالعملی مبنی بر آغاز مرحله جدید طرح واگذاری سهام عدالت از طریق مراجع قانونی اعلام نشده است. با این حال، پرتفو جاماندگان سهام عدالت، تا تیرماه سال جاری مشخص می‌شود. (کیفیت پرتفو، نوع سهام، میزان سهام هر فرد و روش انتقال، در تیرماه مشخص می‌شود.)

روند شناسایی دیگر جاماندگان

با توجه به اظهارات قربانزاده، مابقی مشمولان که شامل دو دهک اول هستند، سهام عدالت را در مرحله دوم دریافت می‌کنند و در مرحله سوم، چهار دهک بعدی مشمول دریافت سهام هستند که دو وزارتخانه اقتصاد و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، باید آنها را شناسایی کنند.

نحوه اختصاص سهام عدالت به مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد

لازم به ذکر است که 50درصد تخفیف برای این دسته از مشمولان در نظر گرفته می‌شود و 50درصد دیگر نیز، از محل سود سال‌های آتی تسویه می‌شود. بنابراین مشمولان تحت پوشش کمیته و بهزیستی، حتی یک ریال هم برای دریافت سهام عدالت نباید پرداخت کنند.

از سوی دیگر، افراد باید توجه داشته باشند که اصلا ثبت‌نامی وجود ندارد. زیرا هویت افراد مشخص و در بانک اطلاعات موجود است. این افراد نباید حتی یک ریال پرداخت کنند. اگر پیامکی ارسال می‌شود که لینک ثبت‌نام دارد، قطعا کلاه‌برداری است و ربطی به دولت و وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی ندارد.

نظرات کاربران
  • باسلام من خانمم ودخترم واسه سهام عدالت هنوز اسم نویسی نکردن شرایط وزمان ثبت نام کی است محبت کنید راهنمایی بفرمایید