تصویب FATF در شرایط کنونی به مصلحت کشور است

تصویب FATF در شرایط کنونی به مصلحت کشور است
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از ایرنا، سید «مهدی مقدسی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پیوستن به FATF الزام بین‌المللی است که اگر صورت نگیرد جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند مبادلات مالی حتی با کشورهای دوست داشته باشد. وی بیان کرد: در خصوص پیوستن به FATF دولت لوایحی را به مجلس شورای اسلامی ارسال […]

به گزارش سیگنال به نقل از ایرنا،

سید «مهدی مقدسی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پیوستن به FATF الزام بین‌المللی است که اگر صورت نگیرد جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند مبادلات مالی حتی با کشورهای دوست داشته باشد.

وی بیان کرد: در خصوص پیوستن به FATF دولت لوایحی را به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد و موضوعات مختلف در کمیسیون مربوطه در خصوص سوء استفاده‌ها بررسی شد اما هنور موضوعاتی در آن بود که باید بیشتر ارزیابی می‌شد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید ادامه داد: برخی از این لوایح نتوانستند نظر شورای نگهبان را کسب کند و به‌دلیل حساست موضوع به شورای مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده است.

مقدسی اظهار داشت: شمار کشورهایی که در دنیا به FATF نپیوسته‌اند به اندازه انگشتان یک دست نیست و این مهم نباید با نگاه سیاسی دیده شود.

وی گفت: پیوستن به هر معاهده بین‌المللی ممکن است اثرات منفی نیز داشته باشد اما عملکرد جمهوری اسلامی ایران شفاف است و عملکرد آمریکا و برخی دیگر از کشورها دارای ایراد است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ضررهای نپیوستن به FATF بیشتر از مزایای آن است و امید می‌رود که مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به تاکیدات دولت، رئیس‌جمهوری، وزرای مربوطه و مسئولان دولتی، تمام فواید و ضررهای پیوستن و نپیوستن به FATF را بررسی کنند و بهترین تصمیم را برای منافع ملی و مردم اخذ کنند.

مقدسی تصریح کرد: مراودات مالی با دنیا غیرقابل انکار است و اگر جمهوری اسلامی ایران به FATF نپیوندد در لیست سیاه قرار می‌گیرد و امکان مراودات مالی برای کشور با خارج قطع می‌شود که این امر چالش‌هایی را به‌وجود می‌آورد.

وی تاکید کرد: این موضوع باید دور از آمیختگی با سوگیری سیاسی و با در راستای مصالح عمومی کشور و ضرورت اقتصادی در شرایط حساس فعلی دیده شود.

برچسب‌ها