تصمیم‌گیری درباره «شیوه‌نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد» با حضور مشاوران خارجی

تصمیم‌گیری درباره «شیوه‌نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد» با حضور مشاوران خارجی

به گزارش سیگنال به نقل از اخبار فولاد،

به گزاش خبرنگار اخبار فولاد «شیوه‌نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد» که اخیرا از سوی معاون اقتصادی رییس جمهور ابلاغ شد، با استقبال بسیاری از بخش‌های زنجیره آهن و فولاد و به ویژه بازیگران ابتدا و انتهای زنجیره روبرو شده است. این دستورالعمل می‌کوشد ضمن شفاف کردن فعلیت‌ها در بخش‌های مختلف زنجیره، مداخلات دستوری دولت را به حداقل رسانده و قیمت‌های واقعی و عادلانه را متناسب با نرخ‌های جهانی برای محصولات مختلف زنجیره درنظر گیرد.

با این حال این شیوه‌نامه با اعتراض تنها یکی از حلقه‌های فعال زنجیره (صنعت فولاد) روبرو شده و به این منظور معاون اقتصادی رییس جمهور جلسه‌ای را برای بررسی نقاط قوت و ضعف آن ترتیب داده است. اما عجیب آنکه برای شرکت در این جلسه تنها از نمایندگان دولت و نمایندگان بخش فولاد دعوت شده و انجمن سنگ آهن و فعالان معدنی از تصمیم‌گیری در این خصوص حذف شده‌اند!

نکته عجیب‌تر این که نام جعفر سرقینی به عنوان مدیرعامل شرکت اسکوتک نیز در میان مدعوین به چشم می‌خورد.این درحالی است که اسکوتک شرکتی خارجی و بازرگانی محسوب شده و مشخص نیست مدیرعامل این شرکت چرا باید در تصمیم‌گیری کلان کشور آن هم در خصوص زنجیره آهن و فولاد حضور داشته باشد. سرقینی قبلا معاونت معدنی وزارت صنعت را برعهده داشت و تصمیمات وی به نفع زنجیره فولاد همواره با اعتراض فعالان معدنی روبرو بود و باز هم ردپای وی در حمایت از حلقه میانی زنجیره مشاهده می‌شود.

<!– wp:signal/reference-block {"text":"برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.”,”typeItem”:”commodity”} /–>