تصاحب جایگاه هشتمین ارز بزرگ جهان توسط بیت‌کوین تنها پس از گذشت ۱۰ سال

تصاحب جایگاه هشتمین ارز بزرگ جهان توسط بیت‌کوین تنها پس از گذشت ۱۰ سال
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از کوینیت، شاید تا به حال با این پرسش مواجه شده‌اید که کدام کشور دارای بزرگ‌ترین سیستم پول جهان است؟ پاسخ به این سوال ممکن است باعث تعجب شما شود. با نگاهی به نمودار ارایه شده توسط پلت‌فرم تحقیقاتی رمزارزی Crypto Voices متوجه می‌شود که طلا با اختلاف زیاد […]

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

شاید تا به حال با این پرسش مواجه شده‌اید که کدام کشور دارای بزرگ‌ترین سیستم پول جهان است؟ پاسخ به این سوال ممکن است باعث تعجب شما شود. با نگاهی به نمودار ارایه شده توسط پلت‌فرم تحقیقاتی رمزارزی Crypto Voices متوجه می‌شود که طلا با اختلاف زیاد همچنان بزرگ‌ترین سیستم پولی جهان بوده که بالغ بر ۸ تریلیون دلار ارزش دارد. با این حال، نکته‌ی جالب این است که بیت‌کوین نیز توانسته به این لیست راه پیدا کند.

لازم به ذکر است که هنگام صحبت از سیستم پایه پول یک کشور باشد، مجموع ارز در گردش یا ذخیره شده در بانک‌ مرکزی محاسبه می‌گردند نه طلای ذخیره شده‌ی ان کشور. با توجه به بدهی ۲۵ تریلیون دلاری ایالات متحده جای تعجب ندارد که این کشور نتوانسته در جایگاه اول قرار بگیرد. در واقع امریکا پس از ژاپن، چین و منطقه‌ی یورو از لحاظ پایه‌ی پولی در جایگاه چهارم قرار گرفته است.

البته سوال دیگری که ممکن است با ان مواجه شوید این است که چرا کشور‌های غنی از نفت همچون امارات متحده‌ی عربی یا عربستان سعودی در این لیست جایی ندارند؟ عدم حضور ان‌ها در این لیست به این دلیل است که بخش اعظم ثروت این کشور‌ها به صورت ذخایر نفتی نگهداری می‌شود نه ارز فیات. پلت‌فرم Crypto Voice در رابطه با این موضوع اعلام نموده:

کشور‌هایی همچون عربستان سعودی و دانمارک دارای ثروت پنهان یا ارز مرتبط هستند، این بدان معناست که پول پایه‌ی ان‌ها دلار ایالات متحده و یورو می‌باشد و نباید به عنوان پایه‌ی پولی این کشور‌ها محاسبه شود. مقایسه‌ی درست اقتصاد پایه پولی هر کشور بانک مرکزی ان است. Crypto Voice

سیستم پولی بیت‌کوین اکنون هشتمین سیستم ارز جهان است

با در نظر نگرفتن طلا و نقره می‌توان گفت که در حال حاضر رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) هشتمین ارز بزرگ جهان است. در صورت در نظر گرفتن این دو فلز گران‌بها نیز بیت‌کوین در جایگاه نهم قرار خواهد گرفت.

با تمام این تفاسیر، این امار چقدر مهم است؟ خب با در نظر گرفتن اینکه مجموع سرمایه‌ی در حال گردش بیت‌کوین ۱۶۲ میلیارد دلار بوده و برخی تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که ارزش هر واحد رمزارز بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۴۰ هزار دلار خواهد بود، در حالیکه برای رسیدن به این نقطه تنها ۱۰ سال زمان صرف شده است، می‌توان گفت که امار ارایه شده قطعا جالب توجه و مهم محسوب می‌شوند.

تغییرات قیمت هرواحد رمزارز بیت‌کوین طی یک سال گذشته تا به امروز

از سوی دیگر در نظر داشته باشید که رمزارز بیت‌کوین هم اکنون از پول پایه‌ی کشور‌های بزرگی همچون روسیه، کره‌ی جنوبی، برزیل، کانادا و حتی نروژ هم بزرگ‌تر است. با افزایش میزان گسترش و پذیرش رمزارزها در سراسر جهان، زمان زیادی طول نخواهد کشید که این رمزارز بتواند جای پول پایه‌ی کشور‌های دیگر مانند هند، سوییس، انگلستان و صد البته سیستم پولی امریکا را بگیرد.

نظر شما در رابطه با این امار چیست؟ ایا بیت‌کوین در مسیر پذیرش عمومی و تبدیل شدن به ارز جهانی قرار دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.