تشریح ویژگی‌های استارت‌آپ‌های مورد توجه «پارتیان»

تشریح ویژگی‌های استارت‌آپ‌های مورد توجه «پارتیان»
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از دنیای اقتصاد، در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت با اشاره به اینکه سرمایه صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه پارتیان بالغ‌بر ۲۰ میلیارد تومان است، گفت: حوزه فعالیت این VC، «فناوری اطلاعات و ارتباطات مالی (فین‌تک)» خواهد بود و اولویت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، […]

به گزارش سیگنال به نقل از دنیای اقتصاد، در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت با اشاره به اینکه سرمایه صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه پارتیان بالغ‌بر ۲۰ میلیارد تومان است، گفت: حوزه فعالیت این VC، «فناوری اطلاعات و ارتباطات مالی (فین‌تک)» خواهد بود و اولویت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، هوش مصنوعی، فین‌تک و تحلیل کلان داده‌ها است. علی رسولی‌زاده در ادامه افزود: دوره فعالیت این صندوق ۷ سال است. در این دوره از پذیره‌نویسی، موسسان ۳۴ درصد سرمایه را تعهد می‌کنند و بقیه از طریق پذیره‌نویسی تامین خواهد شد. صندوق مزبور با نماد «پارتین» در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس پذیرش شده و دارای ۲۰۰ هزار واحد ۱۰۰هزار تومانی است. رسولی‌زاده به سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی که در بورس عرضه نشده‌اند از طریق تملک بخشی از سهام آنها اشاره کرد و گفت: صندوق نمی‌تواند در سهام شرکت‌های سهامی عام سرمایه‌گذاری کند. البته به استثنای سهام و حق تقدم سهام شرکت‌هایی که در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس ایران مورد معامله قرار می‌گیرند.

به گفته وی مدیر صندوق می‌تواند وجوه نقدی را که برای مدت محدود در صندوق راکد می‌ماند در دارایی‌های مالی با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری کند. این سرمایه‌گذاری‌های ثابت می‌تواند شامل سپرده بانکی، گواهی سرمایه‌گذاری بانکی یا اوراق بهادار با درآمد ثابت باشد. رسولی‌زاده با اشاره به اینکه مدیریت این VC را شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت برعهده دارد، افزود: شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت مجوزهای متعددی از سوی سازمان بورس، وزارت فرهنگ و دیگر مراکز معتبر دریافت کرده و در همین راستا محصولات متنوعی نیز ارائه می‌دهد؛ سامانه مرآت، سامانه رسام، آکادمی هوش مالی و ثبت‌یار از جمله این محصولات است. در ادامه این جلسه محمد امینی میلانی، مدیر سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه پارتیان گفت: با توجه به اندازه صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه پارتیان، رویکرد ما سرمایه‌گذاری در مرحله اولیه به مبلغ یک تا دو میلیارد تومان در استارت‌آپ‌ها است. وی افزود: براساس تحقیقات انجام‌شده ۴۴ درصد استارت‌آپ‌هایی که به مرحله موفقیت رسیده‌اند، آخرین بخش سرمایه‌گذاری در آنها در همان مراحل اولیه بوده است. وی در ادامه مهم‌ترین مزیت رقابتی VCها را جذب استارت‌آپ‌های خوب دانست و گفت: استارت‌آپ‌های متقاضی جذب سرمایه از صندوق پارتیان باید ویژگی‌هایی از جمله مرتبط بودن با موضوع سرمایه‌گذاری صندوق، اندازه فرصت قابل‌قبول و قابلیت مقیاس‌پذیری، تیم توانمند و منسجم و ارزش‌گذاری متناسب با اندازه بازار و ریسک کسب‌وکار را داشته باشند. همچنین تناسب نیاز مالی استارت‌آپ با سیاست‌های صندوق در حجم سرمایه‌گذاری در هر طرح نیز معیاری مهم در گزینش استارت‌آپ خواهد بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها