تشریح مزایای رقابتی «نوری»

تشریح مزایای رقابتی «نوری»
خلاصه اخبار

در آستانه ورود به بازارسرمایه، مدیر عامل پتروشیمی نوری مهم‌ترین مزیت‌های رقابتی این شرکت را اسکله اختصاصی، حضور در منطقه ویژه اقتصادی و تامین خوراک عنوان کرد.

به گزارش سیگنال به نقل از دنیای اقتصاد، تقی صانعی در نشست عرضه اولیه این شرکت گفت:در پتروشیمی نوری مزیت‌های رقابتی بسیار خوبی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به وجود دو اسکله اختصاصی اشاره کرد؛ چرا که ۶۰ درصد محصولات ما صادراتی است و در ماه حدود ۱۵ کشتی برای بارگیری به این اسکله‌ها می‌آیند. وی ادامه داد: مشکل اصلی پتروشیمی‌های کشور تامین خوراک است و پتروشیمی نوری به ۱۳ پتروشیمی پارس جنوبی متصل است و از این جهت خوشبختانه هیچ مشکلی نداریم. صانعی تصریح کرد: خوراک پتروشیمی نوری ۵/ ۴ میلیون تن میعانات گازی است که از ۱۳ پالایشگاه گاز پارس جنوبی تامین می‌شود و ۲۷۰ هزار تن بنزین پیرولیز که از پتروشیمی جم دریافت می‌شود. مدیرعامل پتروشیمی نوری تاکید کرد:این شرکت در منطقه ویژه اقتصادی قرار دارد که از مزایای منطقه ویژه، معافیت از پرداخت مالیات ارزش افزوده است.

 مدیرمالی هلدینگ خلیج فارس نیز در این جلسه تاکید کرد: در ارزش‌گذاری شرکت پتروشیمی نوری نرخ ارز ۱۰ هزار تومان در نظر گرفته شده این در حالی است که هم اکنون فروش ارز در سامانه نیما با نرخ ۱۱۳۰۰ انجام می‌شود. سعید محبی فرد با اشاره به اینکه محاسبه میزان تولید سال ۹۸ با ۹۰ درصد ظرفیت انجام شده، افزود: این در حالی است که در ۳ ماه نخست سال با ۱۰۰درصد ظرفیت تولید داشته‌ایم.  قرار است ۳۰۰ میلیون سهم از مجموع ۳ میلیارد سهام پتروشیمی نوری شنبه ۲۲ تیرماه در بازار دوم بورس عرضه شود. این عرضه اولیه در محدوده قیمت ۲۹۵۰۰ ریال تا ۳۱۲۵۰ ریال صورت می‌گیرد و سهمیه هر کد معاملاتی حداکثر ۱۰۰۰ سهم خواهد بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.