تسهیلات دولت به کشاورزان برای خرید پهباد

تسهیلات دولت به کشاورزان برای خرید پهباد
خلاصه اخبار

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اعلام کرد، 80 درصد قیمت پهبادها با فناوری‌های نوین در قالب تسهیلات با باز پرداخت 5 تا 7 ساله اعطا می‌شود.

به گزارش سیگنال به نقل از تسنیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز عباسی رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اظهار داشت: در راستای هوشمندسازی بخش کشاورزی، این مرکز برای تولید پهبادهای کشاورزی که با فناوری نوین تولید می‌شود بدون محدودیت تسهیلات پرداخت می‌کند و شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه در اولویت قرار دارند.

وی بازپرداخت این تسهیلات را 5 تا 7 ساله عنوان کرد و اظهار داشت: ما برای تولید نمونه اولیه پهبادهای کشاورزی نیز به شرکت‌های تولید کننده تسهیلات پرداخت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری و با پی‌گیری‌های وزیر جهاد کشاورزی، شیوه‌نامه و دستورالعمل پرداخت تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون برای متقاضیان خرید پهبادهای کشاورزی با هماهنگی‌های این مرکز ابلاغ شده است.

رییس مرکز مکانیزاسیون کشاورزی با اشاره به این که در حال حاضر 490 دستگاه انواع پهباد کشاورزی در این حوزه فعال است، افزود: بیش از 65 مدل پهپاد کشاورزی توسط 14 شرکت عرضه کننده از جمله چهار شرکت دانش‌بنیان در سایت مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی معرفی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: پهبادهای کشاورزی در استان‌های شمالی، استان‌های جنوبی و در قطب‌های تولید، توسعه و تکثیر یافته و در عملیات مختلف از جمله سمپاشی، تغذیه، گردافشانی، محلول‌پاشی و غذادهی در استخرهای پرورش ماهی و میگو استفاده می‌شوند.

عباسی گفت: نزدیک به 80 درصد پهپادهای کشاورزی در حوزه زراعت، باغبانی، دام و طیور و آبزی‌پروری فعال هستند.

وی در همین حال اظهار داشت: در دولت سیزدهم، هوشمندسازی کشاورزی با محوریت کاربری پهپادهای کشاورزی از رشد 2.5 برابری برخوردار بوده به طوری که تقاضا و جذب این پهپادها از حدود 50 دستگاه در سال زراعی 99-98 به بیش از 200 دستگاه در سال زراعی جاری رسیده است.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی درباره مزیت استفاده از پهبادها در بخش کشاورزی تصریح کرد: کاربری پهبادهای کشاورزی مصرف سموم را به شدت کاهش و سرعت و دقت در سمپاشی را افزایش می‌د‌هد.