تسهیلات بانکی مناسب خرید مسکن

تسهیلات بانکی مناسب خرید مسکن
خلاصه اخبار

همیشه در روزهای ابتدایی تابستان، تقاضای معاملات مسکن رونق می‌گیرد و عده زیادی در پی تسهیلاتی برای کمک خرید مسکن هستند. شناخته‌شده‌ترین تسهیلات خرید مسکن مربوط به بانک مسکن است و سایر بانک‌های تجاری تسهیلاتی با نام اختصاصی کمک خرید مسکن ندارند.

به گزارش سیگنال به نقل از دنیای اقتصاد، اما در برخی موارد سایر تسهیلات بانک‌ها را می‌توان برای خرید مسکن دریافت کرد. «دنیای‌اقتصاد» در مجموعه گزارش‌هایی به تسهیلات بانک‌های تجاری به شرایط تسهیلات تا یکصد میلیون تومان و بالاتر می‌پردازد. در این گزارش به شرایط چهار طرح بانک دی اشاره شده است که در پی می‌آید: بانک دی چهار نوع تسهیلات به متقاضیان ارائه می‌دهد که مبلغ آن تا یکصد میلیون تومان را نیز پوشش می‌دهد. طرح‌های صدرا، آذین، شکوه و جهش مختص عموم متقاضیان و طرحی نیز برای خانواده شهدا موجود است. در طرح آذین بانک دی، متقاضی با سپرده‌گذاری برای دوره معین نزد بانک از امتیازهایی همچون تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد یا نرخ سود سپرده‌گذاری بهره‌مند می‌شود. متقاضیان با افتتاح حساب حداقل یکصد هزار تومان و دوره سپرده‌گذاری حداقل چهار ماه و حداکثر ۱۰ ماه می‌توانند از مزایای طرح آذین بهره‌مند شوند. حداقل مبلغ برای افتتاح حساب یکصد هزار تومان و حداقل مبلغ برای کسب امتیاز در هر روز یک میلیون تومان است. مبلغ تسهیلات، حداکثر تا صد درصد میانگین روزانه سپرده در دوره است. حداقل مبلغ تسهیلات برای اشخاص حقیقی و حقوقی چهارمیلیون تومان و حداکثر براساس اعتبارسنجی مشتری تعیین می‌شود. مدت اقساط شش برابر مدت سپرده‌گذاری و حداقل مدت اقساط ۲۴ ماه و حداکثر ۶۰ ماه است. نرخ سود سپرده این طرح در صورت انصراف از دریافت تسهیلات معادل نرخ سود سپرده‌های کوتاه‌مدت است. در صورت ادامه سپرده‌گذاری بیش از چهار ماه، برای دوره‌های بعدی صرفا یا مبلغ تسهیلات یا مدت اقساط افزایش می‌یابد یا به درخواست مشتری، تلفیقی از مبلغ و تعداد اقساط، به‌صورت معکوس تغییر می‌یابد. اگر مشتری هشت ماه مبلغ یکصد میلیون تومان در سپرده ‌آخرین سپرده‌گذاری کند، حالت‌های مختلف مبلغ و مدت اقساط مطابق جدول خواهد بود.

تسهیلات بانکی

انتخاب همه شرایط با مشتری

بانک دی همچنین طرحی با نام صدرا دارد که مبلغ، نرخ و مدت اقساط تسهیلات به انتخاب متقاضی است. متقاضی می‌تواند با افتتاح یکی از حساب‌های طرح صدرا، در کمترین زمان ممکن، تسهیلات ویژه دریافت می‌کند. نوع حساب در این طرح قرض‌الحسنه جاری و کوتاه‌مدت روزشمار است. متقاضی در صورتی که سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت صدرا با نرخ سود 10 درصد افتتاح کند، علاوه بر دریافت سود علی‌الحساب از تسهیلات ویژه این طرح نیز بهره‌مند خواهد شد. دوره گردش حساب برای بهره‌مندی از تسهیلات حداقل دو ماه است. در تسهیلات قرض‌الحسنه این طرح براساس ضوابط بانک مرکزی، مبلغ تسهیلات حداکثر تا 20 میلیون تومان با نرخ کارمزد چهاردرصد و مدت اقساط حداکثر 24 ماه است. اما براساس تسهیلات مرابحه مبلغ تسهیلات حداکثر تا اعتبار مشتری، نرخ سود بین چهار تا 18 درصد به انتخاب مشتری و مدت اقساط 36 ماه است. برای مثال طبق جدول زیر براساس نوع عقد مورد تقاضای مشتری و از محل میانگین شش ماه حساب، تسهیلات قابل پرداخت است.

انتخاب همه شرایط با مشتری

طرح شکوه

براساس طرح شکوه، علاوه‌بر اشخاص حقیقی، مشتریان حقوقی اعم از سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌توانند کارکنان خود را برای دریافت تسهیلات معرفی کنند. نرخ سود تسهیلات طرح شکوه 4 درصد و حداقل مبلغ برای افتتاح حساب یکصد هزار تومان و حداقل دوره سپرده‌گذاری پنج ماه است. مبلغ تسهیلات حداکثر تا 100 درصد میانگین روزانه سپرده در دوره است و حداکثر مبلغ تسهیلات براساس اعتبارسنجی مشتری است. حداقل مبلغ تسهیلات برای معرفی شدگان سازمان‌ها و شرکت‌ها 20 میلیون تومان و مدت اقساط دو برابر مدت سپرده‌گذاری و حداقل مدت اقساط 10 ماه و حداکثر 60 ماه است. به عنوان نمونه در صورت سپرده‌گذاری 50 میلیون تومان در 10 ماه و نسبت تسهیلات به سپرده‌گذاری 200 درصد، یکصد میلیون تومان مبلغ تسهیلات خواهد بود.

جهش، تسهیلات آنی

بانک دی برای افزایش توان مالی مشتریان که کمبود نقدینگی دارند بدون صرف زمان، طرح جهش را در شعب خود ارائه می‌دهد. حداقل مبلغ برای افتتاح حساب یکصد هزار تومان است و مبلغ تسهیلات ۲۰۰ و ۳۰۰ درصد مبلغ سپرده‌گذاری و مدت اقساط حداکثر ۳۶ ماه است. در این طرح مشتری می‌تواند یکی از دو حالت را انتخاب کند. اولین حالت دو برابر سپرده‌گذاری به عنوان مبلغ تسهیلات و نرخ سود تسهیلات هشت درصد و دومین حالت، سه برابر سپرده‌گذاری برای مبلغ تسهیلات و نرخ سود ۱۴ درصد است. همه انواع تسهیلات بانک دی در شعب این بانک ارائه می‌شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات بانک و بیمه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها