تسلا «فعلاً» از بیت کوین استفاده نخواهد کرد

تسلا «فعلاً» از بیت کوین استفاده نخواهد کرد

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

بیت کوین فعلاً نه

آقای ایلان ماسک(Elon musk) مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا با انتشار یک پست رسمی در توییتر اظهار داشت که این شرکت فرآیند خرید و فروش وسایل نقلیه با استفاده از رمزارز بیت کوین را به دلیل نگرانی‌های مربوط به تغییرات آب و هوایی، متوقف کرده است.

این صحبت‌های ایلان ماسک به تنهایی کافی بود تا یک روند نزولی قدرتمند در شبکه‌ی بیت کوین ایجاد شده و ارزش BTC بالغ بر 10 درصد سقوط کند: این درحالیست که سهام شرکت تسلا نیز با کاهش قیمت مواجه شد.

اعلامیه‌ی شرکت تسلا مبنی بر پذیرش رمزارز بیت کوین باعث ایجاد نگرانی‌هایی برای طرفداران محیط زیست و همچنین سرمایه‌گذاران شده بود.

با این حال، این شرکت خودروسازی تولیدکننده‌ی وسایل نقلیه‌ی الکتریکی در ماه فوریه به طور رسمی اعلام کرد که یک سرمایه‌گذاری 1/5 میلیارد دلاری در بازار بیت کوین انجام داده است. اما روز گذشته، از رویکرد خود عقب‌نشینی کرد.

تسلا Tesla ایلان ماسک Elon Musk
پست توییتری ایلان ماسک

در بخشی از بیانیه‌ی ایلان ماسک آمده است که «ما نگران افزایش سریع میزان استفاده از سوخت‌های فسیلی برای استخراج و تایید تراکنش‌های بیت کوین هستیم، به ویژه ذغال سنگ که دارای بالاترین و بدترین میزان انتشار مواد نامناسب برای محیط زیست می‌باشد. رمزارزها ایده‌ی خوبی هستند، اما استفاده از این ایده‌ی خوب نمی‌تواند باعث ایجاد هزینه‌ی گزاف برای محیط زیست شود».

چیزی بفروش نمی‌رسد

در ادامه توضیح داده شده که شرکت تسلا رمزارزهای خریداری شده‌ی خود را بفروش نخواهد رساند و به محض اینکه صنعت استخراج رمزارز به سمت استفاده از سوخت‌های پاک و پایدارتر حرکت کند، از این رمزارزها برای تراکنش‌های تسلا استفاده خواهد شد.

تحلیلگران بازار رمزارز این اقدام شرکت خودروسازی تسلا را به نوعی تلاش در راستای تسکین نگرانی‌های سرمایه‌گذاران متمرکز بر مسئله‌ی تغییرات اقلیمی و پایداری آب و هوا می‌دانند.

جولیا لی(Julia Lee) از شرکت مدیریت سهام و سرمایه‌گذاری بورمن اینوست(Burman Invest) در رابطه با این رویکرد اعلام نموده که «مسائل محیط زیستی، اجتماعی و حاکمیتی اکنون انگیزه‌ی اصلی بسیاری از سرمایه‌گذاران هستند. از آنجا که شرکت تسلا در زمینه‌ی تولید خودروهای الکتریکی و با تمرکز با انرژی پاک فعالیت دارد، ممکن است که بخواهد در زمینه‌ی رعایت مسائل محیط زیستی بهتر کار کند.

وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود افزود:

البته ممکن است برخی تحلیلگران این حرکت ایلان ماسک را در راستای تاثیرگذاری در بازار رمزارز و نوسان‌گیری توسط وی توصیف کنند، همانطور که او در موارد دیگری نیز این کار را انجام داده است. Julia Lee

ماه گذشته شرکت تسلا گزارش درآمد و سودآوری سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال 2021 را منتشر کرد و اعلام داشت که به لطف مبادلات بیت کوین و اعتبارات زیست محیطی در این چهارچوب زمانی بالغ بر 438 میلیون دلار درآمد داشته است؛ این درحالیست که سال گذشته سودآوری شرکت تسلا در سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال تنها 16 میلیون دلار تخمین زده شده است.

یک طرفدار پروپاقرص بیت کوین!

آقای ایلان ماسک یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین طرفداران رمزارز در جهان است که اغلب در رابطه با بیت کوین و رمزارز دوج‌کوین(DOGE) صحبت می‌کند.

پست‌های توییتری وی طی چند ماه گذشته باعث شده تا دوج‌کوین به چهارمین رمزارز بزرگ جهان تبدیل شود.

وضعیت بازار رمزارز رئیس جمهور آمریکا جو بایدن اثر کانتیلون
وضعیت بازار بیت کوین

همانطور که می‌دانید بیت کوین توسط ماینرها و با استفاده از دستگاه‌های پردازشی قدرتمند برای رقابت با سایر ماینرها جهت حل معماهای پیچیده‌ی ریاضی استخراج می‌شود. این فرآیند نیازمند سطح بالایی از انرژی بوده و اغلب برای رسیدن به این انرژی از سوخت‌های فسیلی به ویژه ذغال سنگ استفاده می‌شود.

از سوی دیگر تسلط ماینرهای چینی بر شبکه‌ی بیت کوین و عدم تمایل آن‌ها برای عبور از سوخت‌های فسیلی ارزان‌قیمت به سمت روش‌های پایدار در زمینه‌ی انرژی می‌تواند به معنای آن باشد که رسیدن به راه‌حل‌های سریع و رفع نگرانی‌های مربوط به تاثیرات منفی بیت کوین بر محیط زیست، بسیار زمان‌بر باشد.

چین مالک شبکه‌ی بیت کوین

طبق تحقیقاتی که اخیراً صورت گرفته است، کشور چین به تنهایی بیش از 75 درصد سهم استخراج بیت کوین در سراسر جهان را در اختیار دارد.

در این مطالعات نشان داده شده که ردپای کربن حاصل از استخراج رمزارزها برابر با یکی از ده شهر بزرگ چین است.

دلیل این حجم از تولید کربن استفاده از انرژی برق بسیار زیاد در فارم‌های ماینینگ است. این درحالیست که در کشور چین تنها در فصل‌های بارانی تابستان روند تولید انرژی پاک که بیشتر نیروگاه‌های برق‌آبی هستند، مورد استفاده قرار گرفته و مابقی سال از انرژی فسیلی به ویژه ذغال سنگ برای تولید برق استفاده می‌شود.

طرفداران شبکه‌ی بیت کوین همواره خاطر نشان می‌کنند که سیستم مالی جهان با میلیون‌ها کارمند و سیستم‌های رایانه‌ای فعال نیز حجم بالایی انرژی مصرف می‌کنند که معمولاً با استفاده از سوخت‌های فسیلی تامین و تولید می‌شوند.

نظر شما در رابطه با این رویکرد ایلان ماسک چیست؟ آیا واقعاً به دلیل مسائل زیست محیطی بیت کوین کنار گذاشته شده یا وی به دنبال نوسان‌گیری از بازار است؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
نظرات کاربران
  • فقط به خاطر نوسان گیری، و بالا نرفتن سریع بیت کوین هست، چندروز قبل درباره دوج کوین گفت الانم درباره بیت کوین،

  • سقوط تا ۲۰ درصد برای بیت کوین
    سقوط تا ۱۰ درصد برای اتریوم
    سقوط تا ۱۰ درصد برای خانواده این دو
    و سعود آلتکوین های نوظهور به خاطر چند شوک خبری امروز

  • ایشان فقط میخوان قیمت بیت کوین رو پایین بکشن تا در قیمت های پایین تر خرید انجام بدن احتمالا یک میلیارد دلار دیگر

  • بنظر من آقای ایلان ماسک تمایل داره قیمت بیتکوین بشکنه و به کف قیمت برسه و دوباره خودش بخره.چون در این قیمت بیشتر از این نمیتونه بالا بره.

  • البته برای ایشون حفظ منافع تسلا و رسیدن به اهداف بلند مدتش اولویت اوله
    ولی مطمئنا از جلب نظر مثبت مجامع عمومی و NGO ها هم غافل نمیشه
    در نتیجه کنترل بازار و نوسان گیری از اون بیشتر مشهوده
    البته در کنار جلب نظر افکار عمومی

  • با سلام
    به نظر من علت اصلی صحبت هایی از این دست فقط میتواند جنبه اقتصادی برای خود ایشان و دست اندرکارانشان داشته باشد
    تنها چیزی که باعث افت شدید ارزش بازار خواهد شد، ترس عمومی و خروج پول از این چرخه است