ترکیه و قطر ۱۰توافقنامه همکاری امضاء کردند

ترکیه و قطر ۱۰توافقنامه همکاری امضاء کردند

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش آناتولی ترکیه، مقام های دو کشور توافقنامه هایی را در زمینه های مختلف امضا کردند؛ از جمله مهمترین آنها سرمایه گذاری مشترک در پروژه “شاخ طلایی” در استانبول، بورس اوراق بهادار و فعالیت های مشترک در مناطق آزاد است.

به گزارش اقتصادآنلاینبه نقل از ایرنا، این توافقات همچنین شامل تشکیل کمیته مشترک اقتصادی و تجاری، همکاری در زمینه مدیریت آب، تقویت همکاری های اقتصادی و مالی و همکاری در حوزه خانواده، زنان و خدمات اجتماعی است.

براساس این گزارش، “مولود چاوش اوغلو” وزیر امور خارجه ترکیه و “محمدبن عبدالرحمن آل ثانی همتای قطری وی نیز بیانیه پایانی ششمین نشست کمیته عالی راهبردی میان دو کشور را امضا کردند.

کمیته عالی راهبردی میان قطر و ترکیهدر سال 2014 میلادی تشکیل شد و دوحه دسامبر 2015 میزبان نخستین نشست بود و از آن زمان تا کنون پنج نشست دیگر میان دوحه و آنکارا برگزار شده است.

همچنین امیر قطر روز پنجشنبه از سوی رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در کاخ ریاست جمهوری در آنکارا مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

شبکه «تی آر تی» ضمن پخش مراسم استقبال اردوغاناز امیر قطر گزارش داد که این بیست و هشتمین دیدار دو طرف ترکیه‌ای و قطری طی 70 ماه اخیر است که رکوردی بی سابقه در تاریخ روابط دو کشور است.

دفتر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در این نشست روابط دوجانبه بین ترکیه و قطر در همه ابعاد و زمینه‌ها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.