ترون، به عنوان سومین پلتفرم بزرگ دیفای بعد از زنجیره بایننس می باشد

ترون، به عنوان سومین پلتفرم بزرگ دیفای بعد از زنجیره بایننس می باشد
خلاصه اخبار

اکنون سومین بلاکچین بزرگ برای پروتکل های مالی غیرمتمرکز (DeFi) از نظر ارزش کل قفل…

به گزارش سیگنال به نقل از آکادمی هلاکوئی

اکنون سومین بلاکچین بزرگ برای پروتکل های مالی غیرمتمرکز (DeFi) از نظر ارزش کل قفل شده (TVL)، TRON می باشد. ترون که اکنون بعد از زنجیره بایننس (BSC) قرار دارد، از پروژه‌های دیگری مانند آوالنچ، سولانا و پالیگان که به ترتیب در رتبه های چهارم، پنجم و ششم قرار دارند، پیشی گرفته است.

 

 

داده های ابزار تحلیلی DeFiLlama نشان می‌دهد که در بستر ترون، هشت پروژه بیش از 4.29 میلیارد دلار ارزش دارند. با احتساب دارایی های حاکمیتی سهامداران، ارزش کل قفل شده در اکوسیستم ترون اندکی بیشتر و به 4.3 میلیارد دلار نیز می رسد. JustLend (JST) با 42.06 درصد تسلط با 1.81 میلیارد دلار ارزش کل قفل شده در رتبه اول است. SUNSwap و SUN.io در حال حاضر 979.8 میلیون دلار و 246.97 میلیون دلار از کل ارزش قفل شده را به خود اختصاص می دهند.

اتریوم پیشتازی خود در دیفای را با 50.05 میلیارد دلار حفظ کرده و پس از آن زنجیره بایننس قرار دارد که در حال حاضر ارزش کل قفل شده در آن 7.19 میلیارد دلار است. ترا که قبلاً از نظر TVL مقام دوم را داشت، پس از فروپاشی اکوسیستم خود تا رتبه 33 سقوط کرد. طی دو هفته از زمانی که TerraUSD (UST) پیوند خود را از دست داد، میلیاردها دلار از اکوسیستم ترا خارج شد و ضررهای قابل توجهی برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است.

وجوه نگهداری شده در برنامه های مالی غیرمتمرکز ساخته شده در بستر ترا از بیش از 29 میلیارد دلار در ابتدای ماه به 122 میلیون دلار در کل ارزش قفل شده کاهش یافته است.

پروژه‌های دیفای به جای واسطه ها برای خدمات مالی مانند وام، تجارت و وام گیری بر قراردادهای هوشمند متکی هستند. ارزش کل قفل شده (TVL) به ارزش کلی دارایی های رمزنگاری شده اشاره دارد که به یک پروتکل مالی غیرمتمرکز سپرده شده است. همچنین به ارزش فعلی ارزهای رمزنگاری شده در یک استخر نقدینگی کریپتو اشاره دارد. این معیار برای اندازه گیری سلامت کلی بازار دیفای و بازدهی استفاده می شود.

بلاکچین ترون، که توسط کارآفرین جاستین سان در سال 2017 (1396) برای رقابت با اتریوم تاسیس شد، استیبل کوین الگوریتمی خود را به نام USD غیرمتمرکز (USDD) در اوایل ماه می (اواسط اردیبهشت) منتشر کرد. استیبل کوین های الگوریتمی با یک مکانیسم مشوق از پیش برنامه ریزی شده یا “الگوریتمی” به دلار آمریکا متصل می شوند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.

منبع: u.today