ترامپ در مقابل بایدن؛ پیروزی کدامیک به نفع صنعت رمزارزها خواهد بود؟

ترامپ در مقابل بایدن؛ پیروزی کدامیک به نفع صنعت رمزارزها خواهد بود؟

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

بایدن یا ترامپ!؟

در سال جاری و هم‌زمان با روند انتخابات ریاست جهوری آمریکا ایالات متحده قرار است برنامه‌ی نظارت و قانون‌گذاری بیت کوین نیز مورد توجه قرار بگیرد.

دو نامزد کسب این مقام یعنی دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی و جو بایدن(Joe Biden) در ماه نوامبر رقابت تنگاتنگی داشته‌اند، این درحالیست که موضوع رمزارزها به هیچ عنوان بخشی از برنامه‌های تبلیغات آن‌ها پیش از انتخابات نیست. مواضع آن‌ها در رابطه با فناوری رمزارز تعیین کننده‌ی رویکرد دولت آمریکا طی چهار سال آینده در قبال این صنعت است.

صنعت رمزارزها رای انتخابات آمریکا

دونالد ترامپ: رمزارزها باد هوا هستند

دونالد ترامپ هرگز به عنوان یکی از هواداران صنعت رمزارزها شناخته نمی‌شود. وی با انتشار یک پست توییتری در ماه جولای ۲۰۱۹ کاملاً واضح توضیح داد که «من طرفدار بیت کوین و سایر رمزارزهای موجود نیستم، رمزارزهایی که پول تلقی نمی‌شوند و ارزش آن‌ها بسیار بی‌ثبات و براساس باد هوا است».

صنعت رمزارزها رای انتخابات آمریکا
پست توییتری دونالد ترامپ در رابطه با صنعت رمزارزها

طبق اعلام یک ابزار مالیاتی برای رمزارزها به نام زِن لدجر(Zenledger) دونالد ترامپ پیشنهاد واگذاری کنترل تحقیقات جنایی مرتبط با حوزه‌ی رمزارزها را به عنوان بخشی از یک بودجه‌ی ۴/۸ تریلیون دلاری به یک سرویس مخفی ارائه کرده است. در گزارشات مربوطه نیز گفته شده که به عقیده‌ی دونالد ترامپ، صنعت رمزارزها یک چالش برای امنیت ملی آمریکا به شمار می‌آیند. در رابطه با این صحبت‌ها هیچ اظهار نظری توسط دولت ترامپ منتشر نشده است.

در عین حال، پست توییتری ترامپ در دنیای رمزارز با واکنش مثبت روبرو نشد و کاربران زیادی به این مسئله اشاره کردند که دلار ایالات متحده نیز به عنوان ارز مورد استفاده جهت فعالیت‌های غیرقانونی توسط خلافکاران پذیرفته شده و این ارز هم مانند رمزارزها توسط بانک مرکزی این کشور «بدون پشتوانه» چاپ می‌شود.

نظر یک مفسر شناخته شده

یک مفسر برجسته‌ی حوزه‌ی رمزارز که با نام مستعار کریپتوداگ(Crypto Dog) در توییتر فعالیت دارد، در رابطه با این موضوع یک پست توییتری منتشر کرد که در مدت زمان کوتاهی فراگیر شده و سروصدای زیادی به پا کرد.

صنعت رمزارزها رای انتخابات آمریکا

در بخشی از پست توییتری وی گفته شده است که «من طرفدار ارزهای فیات سایر اشکال پول چاپ شده‌ی دولتی نیستم، زیرا این پول‌ها با تورم بالا همراه بوده و برای ارزش آن‌ها هیچ پشتوانه‌ای وجود ندارد. در حال حاضر بخش اعظم فعالیت‌های غیرقانونی به واسطه‌ی ارز فیات بدون پشتوانه صورت می‌گیرد، از جمله مبادله‌ی مواد مخدر و سایر فعالیت‌های غیرقانونی…»

با این حال، برخی از فعالان صنعت رمزارزها اظهار داشته‌اند که صحبت‌های دونالد ترامپ در رابطه با صنعت رمزارزها به خودی خود یک نقطه‌ی عطف به شمار می‌آید. البته با در نظر گرفتن مجموع سرمایه‌ی در حال گردش کم‌تر از ۳۵۰ میلیارد دلار، اشاره به صنعت رمزارزها جای تعجب ندارد.

نظر بریان آرمسترانگ چیست؟

آقای بریان آرمسترانگ(Brian Armstrong) مدیرعامل صرافی کوین‌بیس نیز در رابطه با این موضوع اعلام نموده که:

یک موفقیت بزرگ بدست آمد! من همیشه این رویا را در سر داشتم که یکی از رئیس جمهورهای ایالات متحده در رابطه با روند رو به رشد صنعت رمزارزها اظهار نظر کند. Brian Armstrong

وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود خواستار قانون‌گذاری و توسعه‌ی صنعت رمزارزها در آمریکا شد، البته در صورتی که آمریکا همچنان به عنوان قطب مهارت و فعالیت‌های مهم حوزه‌ی فناوری به شمار آید:

Brian Armstrong Brian-Armstrong

ایالات متحده می‌تواند جهان را در این زمینه هدایت کرده و به یک پیشرو تبدیل شود، و با این کار باعث ایجاد رشد اقتصادی بسیاری زیادی شود(همانند آنچه ایالات متحده با توسعه و راه‌اندازی شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی اینترنت در این کشور بدست آورد)؛ و یا یک کشور دیگر می‌تواند در این زمینه از ما پیشی گرفته و مرکز بزرگ اقتصادی بعدی را در خارج از نیویورک بسازد. Brian Armstrong

وی در ادامه افزود که بیت کوین به صورت زیرساختی همانند اینترنت یک موضوع جهانی است، یک مبحث مهم که می‌تواند «فرصتی بزرگ در اختیار افرادی که دارای بینش و آینده‌نگری هستند، قرار دهد».

رویکرد جو بایدن چگونه است؟

از سوی دیگر، آقای جو بایدن همواره یکی از حامیان حوزه‌ی تکنولوژی و نوآوری‌های مالی بوده است. گرچه در حال حاضر هیچ سابقه‌ای از صحبت‌های جو بایدن در رابطه با بیت کوین یا حوزه‌ی کریپتو در دسترس نیست، اما اقدامات و صحبت‌های وی به ما سرنخ‌هایی در رابطه با رویکرد آتی او در قبال صنعت رمزارزها ارائه می‌کند.

در سال ۲۰۱۶ یکی از کمپین‌های انتخاباتی جو باید فرایند پذیرش رمزارز بیت کوین به عنوان کمک مالی را آغاز کرد. البته این کمپین انتخاباتی محدودیت پرداخت ۱۰۰ دلار بیت کوین در هر تراکنش را ایجاد کرده بود و از شرکت‌کنندگان درخواست شده بود که از فرم‌های مخصوص و آدرس کیف‌پول برای تکمیل فرایند احراز هویت استفاده کنند.

البته این کار چهار سال قبل انجام شده و از آن زمان تا کنون هیچ صحبتی در رابطه با بیت کوین از طرف وی صورت نگرفته است. در حقیقت، زمانی که طی رویداد هک حساب‌های توییتری ماه گذشته حساب کاربری جو بایدن نیز به دست هکرها افتاد، وی اعلام کرد که به هیچ عنوان بیت کوین ندارد. در پست توییتری منتشر شده در رابطه با این موضوع جو بایدن اعلام کرد که «من بیت کوین ندارم و هرگز از شما درخواست نمی‌کنم که برای من مقداری بیت کوین ارسال کنید».

صنعت رمزارزها رای انتخابات آمریکا

وی در رابطه با رمزارزها رویکرد منفی از خود نشان نداده است، که به خودی خود می‌تواند یک نکته‌ی مثبت و پیروزی در نظر طرفداران حوزه‌ی کریپتو به شمار آید. علاوه بر این، با در نظر گرفتن این موضوع که در حال حاضر قشر جوان آمریکا حجم زیادی از ثروت را به سمت بازار طلا و رمزارز روانه کرده‌اند، جو بایدن می‌تواند با طرفداری از این صنعت(نه تنها در زمینه‌ی قانون‌سازی آن‌ها) پایگاه رای دهندگان خود را بسیار گسترده‌تر کند.

صحبت‌های پایانی

به طور کلی می‌توان گفت که دونالد ترامپ تا به امروز رویکرد منفی نسبت به صنعت رمزارزها داشته است و هیچ نشانه‌ای از تغییر رویکرد وی در دست نیست. از طرف دیگر، جو بایدن از وضعیت بهتری برخوردار است. در سال ۲۰۱۱، جو بایدن اظهار داشت که «هنگام استفاده از اینترنت هیچ یک از کاربران سراسر جهان نباید مشمول یک کد سرکوبگر جهانی(آدرس IP) باشند، اما برای حفظ امنیت اینترنت و تداوم فعالیت آن به یک همکاری عمومی-خصوصی نیاز دارید».

این صحبت‌های وی با برخی از صفات و شخصیت حوزه‌ی رمزارزها مطابقت دارد، یعنی «از مقررات باید پیروی شود اما قدرت نباید متمرکز و در دستان عده‌ای خاص باشد».

نظر شما در رابطه با رویکرد نامزد‌های انتخابات ریاست جهوری آمریکا چیست؟ انتخاب کدام نامزد در نهایت به نفع صنعت رمزارزها و کاربران آن خواهد بود؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.