ترامپ برای نخستین بار راضی به رفتن شد/ ترک کاخ سفید در صورت پیروزی بایدن در کالج الکترال

ترامپ برای نخستین بار راضی به رفتن شد/ ترک کاخ سفید در صورت پیروزی بایدن در کالج الکترال

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ به گزارش سی‌ان‌ان، ترامپ در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ترک کاخ سفید در صورت اعلام پیروزی بایدندر تاریخ 14 دسامبر گفت: مطمئنا در صورت اعلام پیروزی کاخ سفید را ترک خواهم کرد و شما این را می‌دانید. 

او همچنین بدون ارائه هیچ مدرکی گفت: اگرچه پذیرش این کار بسیار سخت است، چرا که می‌دانیم تقلب گسترده‌ای انجام شده است. اما در مورد اینکه آیا می‌توانیم کاری به سرعت انجام دهیم یا خیر نمی‌دانم، چرا که زمان با ما نیست، اما واقعیت‌ها با ماست و کلاهبرداری گسترده‌ای در این انتخابات انجام شده است.

ترامپ در ادامه افزود: اگر بایدن به عنوان برنده این انتخابات اعلام شود «کالج انتخاباتی دچار اشتباه شده، چرا که این انتخابات تقلبی بود.» او پس از مشاهده واکنش خبرنگاران و رسانه‌ها گفت: با من اینطور صحبت نکنید. من رییس جمهوری ایالات متحده هستم، هرگز با رییس جمهور اینگونه صحبت نکنید.

این نخستین باری است که ترامپ از زمان انتخابات تاکنون نشست خبری با خبرنگاران برگزار و به سوالات آنها پاسخ داده است.

از آنجایی که در اوایل ماه جاری سی‌ان‌ان و سایر رسانه‌ها جو بایدن را به عنوان برنده رقابت انتخاباتی 2020 اعلام کرده بودند و ترامپ از پذیرش نتیجه پیروزی بایدن خودداری کرده بود، توطئه‌های بی اساس وی درباره انجام گسترده تقلب انتخاباتی و تلاش قانونی خود را برای لغو نتایج اعلام کرد.

پس از آن ادعاهای پی در پی و بی اساسی را مطرح کرد که وی در انتخابات پیروز شده و همینطور در ایالت‌هایی که هنوز نتایج قطعی آنها اعلام نشده بود، اعلام پیروزی کرد تا فرضیه تقلب را پیش ببرد.

در پاسخ اندرو بیتس سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن، در اوایل ماه جاری در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت ایالات متحده کاملا قادر به انجام مراحل انتقال قدرت در کاخ سفید است. 

تا به این مرحله پرونده‌های دعوی مبارزات انتخاباتی ترامپ بارها رد و یا لغو شده است اما در اوایل هفته، اداره خدمات عمومی کاخ سفید به بایدن اطلاع داده که دولت ترامپ آماده است تا مراحل انتقال رسمی قدرت را آغاز کند.

نامه GSA نخستین گامی است که دولت برای پذیرش شکست ترامپ برداشته است. ترامپ اما لحظاتی پس از ارسال نامه در توییتی نوشت: پرونده دعوی انتخاباتی ما به طور قاطع ادامه دارد، مبارزه را ادامه خواهیم داد و من معتقدم که پیروز خواهیم شد!

ترامپ همچنین در کنفرانس خبری پر سر و صدای خود در روز پنجشنبه پس از تماس تلفنی روز شکرگزاری با اعضای ارتش -اتفاقی که روسای جمهوری ایالات متحده به صورت سنتی برای تقویت روحیه اعضای خدماتی مستقر در خارج از کشور در طول تعطیلات و یادآوری خدمات آنها در کشور انجام می‌دهند- بار دیگر این پیام را تکرار کرد که مبارزه در طرح دعوی انتخاباتی همچنان ادامه دارد و او پیروز این میدان رقابتی خواهد بود.