تراز درامدی وتجارت مثبت شد

تراز درامدی وتجارت مثبت شد
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، بانک تجارت در دوره چهار ماهه منتهی به تیر 98 مبلغ 40 هزار و 281 میلیارد تومان تهسیلات اعطا کرده است و مبلغ 1 میلیون و 2 هزار میلیارد تومان سپرده جذب کرده است. همچنین طی دوره چهار ماهه مبلغ 4 هزار و 171 میلیارد تومان درآمد […]

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، بانک تجارت در دوره چهار ماهه منتهی به تیر 98 مبلغ 40 هزار و 281 میلیارد تومان تهسیلات اعطا کرده است و مبلغ 1 میلیون و 2 هزار میلیارد تومان سپرده جذب کرده است. همچنین طی دوره چهار ماهه مبلغ 4 هزار و 171 میلیارد تومان درآمد از محل اعطای تسهیلات بدست آورده و 5 هزار و 222 میلیارد تومان سود مربوط به سپرده‌های سرمایه‌گذاری اعطا کرده است. بنابراین با توجه به بالا بودن سود سپرده‌های اعطایی نسبت به درآمدهای حاصله تراز درآمدی بانک تجارت طی 4 ماه اول سال منفی است.

وتجارت 11 هزار میلیارد تسهیلات اعطا کرد / 296 هزار میلیارد تومان سپرده جذب کرد

بانک تجارت در تیر ماه مبلغ 11 هزار و 169 میلیارد تومان تسهیلات اعطا کرده و 295 هزار و 800 میلیارد تومان سپرده جذب کرده است و همچنین بانک تجارت در تیر ماه هزار و 493 میلیارد تومان درآمد از محل تهسلات اعطایی کسب نموده و مبلغ هزار و 352 میلیارد تومان سود به سپرده‌های سرمایه‌گذاری اعطا نموده است. بنابراین با توجه به بالا بودن درآمد محقق شده در تیر ماه نسبت به هزینه عملیاتی بانک، تراز درآمدی بانک تجارت در تیر ماه مثبت است.

سپرده‌های دریافت شده به عنوان منابع اصلی بانک جهت کسب درآمدهای مشاع به شمار می‌رود. روند جذب سپرده در بانک حاکی از آن است که در تیر ماه بانک تجارت بالاترین میزان جذب را در بین چهار ماه اول سال داشته و مبلغ جذب سپرده 295 هزار و 800 میلیارد تومان است. اما مبلاغ کلی جذب سپرده به طور کلی به سپرده‌های جاری و بلند مدت تقسیم بندی می‌شوند. سپرده‌های بلند مدت قابلیت تخصیص داشته و بانک می‌تواند از این سپرده‌ها درآمدهای مشاع کسب نماید. اما سپرده‌های جاری و کوتاه مدت می‌تواند به با افزایش تراکنشات، درآمدهای غیرمشاع بانک را بالا ببرد.

بنابراین استراتژی بانک در جذب انواع سپرده و چگونگی تخصیص هریک از آنها می‌تواند به تغییرات درآمدی بانک کمک نماید. به طور مثال، جذب سپرده‌های بلند مدت به دلیل پرداخت سود، برای بانک هزینه‌بر بوده و از طرفی پرداخت تسهیلات نیز بانک را با چالش مطالبات مشکوک الوصول مواجه می‌کند. از طرفی جذب سپرده‌های جاری و کوتاه مدت نیاز به زیرساخت‌های خدماتی قوی داشته تا مشتریان بتوانند به دلیل جذابیت و تنوع و سهولیت و کیفیت در دریافت این خدمات به ذخیره سپرده‌های کوتاه مدت روی آورند.

تراز درامدی وتجارت مثبت شد

بررسی روند چهار ماهه تراز درآمدی حاکی از آن است که هزینه بانک بیشتر از درآمدها بوده به طوری که تراز درآمدی بانک در چهار ماه اول سال منفی هزار و 51 میلیارد تومان است. در فروردین ماه بانک تجارت تراز درآمدی منفی 702 میلیارد تومان بوده و در اردیبهشت ماه تزار درآمدی بانک مثبت 325 میلیارد تومان شده و دوباره در خرداد ماه به منفی 814 میلیارد تومان رسیده است. اما در نهایت در تیر ماه تراز درآمدی بانک تجارت به مثبت 141 میلیارد تومان رسیده است. سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانک تجارت طی چهار ماه اخیر روند ثابتی داشته اما روند درآمدی بانک تجارت متغیر بوده و این موضوع موجب منفی شدن تراز درآمدی بانک شده است.

نکات مثبت و منفی گزارش ماهانه بانک تجارت

جذب سپرده و اعطای تسهیلات: میزان جذب سپرده در تیر ماه افزایش یافته و همچنین مبلغ تسهیلات اعطایی بانک نسبت به ماه‌های اول سال افزایشی بوده (گرچه تسهیلات اعطایی در تیر نسبت به خرداد ماه کاهش یافته) که هر دو موضوع به افزایش درآمد بانک در آینده کمک خواهد کرد.

درآمد تسهیلات اعطایی: درآمد تسهیلات اعطایی بانک روند مثبت داشته و در خرداد ماه به هزار و 352 میلیارد تومان رسیده است. که ادامه این روند می‌تواند به مثبت شدن تراز درآمدی کمک کند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها