تراز درامدی مثبت وپاسار در تیرماه / درامد وپاسار رو به افزایش است

تراز درامدی مثبت وپاسار در تیرماه / درامد وپاسار رو به افزایش است
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، بانک پاسارگاد در تیر ماه درآمد تسهیلات اعطایی یک هزار و 170 میلیارد تومانی ساخته است و به سپرده‌های سرمایه‌گذاری، سود 940 میلیارد تومانی اعطا کرده است. بنابراین تراز درآمدی بانک پاسارگاد در تیر ماه 230 میلیارد تومان است. بانک پاسارگاد در 4 ماه اول سال […]

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، بانک پاسارگاد در تیر ماه درآمد تسهیلات اعطایی یک هزار و 170 میلیارد تومانی ساخته است و به سپرده‌های سرمایه‌گذاری، سود 940 میلیارد تومانی اعطا کرده است. بنابراین تراز درآمدی بانک پاسارگاد در تیر ماه 230 میلیارد تومان است.

بانک پاسارگاد در 4 ماه اول سال 98، درآمد تجمیعی حاصل از تسهیلات اعطایی چهار هزار و 466 میلیارد تومانی ساخته است و در این بازه زمانی، به سپرده‌های سرمایه‌گذاری سود سه هزار و 628 میلیارد تومانی اعطا کرده است. بنابراین تراز درآمدی بانک پاسارگاد در دوره چهار ماهه منتهی به خرداد 98 مبلغ 838 میلیارد تومان است.

تراز درامدی وپاسار در تیرماه بالاتر از میانگین ماهانه

تراز درآمدی بانک پاسارگاد در در تیر ماه به 230 میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که میانگین تراز درآمدی بانک پاسارگاد در چهار ماه اول سال 98 مبلغ 210 میلیارد تومان است. بنابراین بانک پاسارگاد با تراز درآمدی 230 میلیارد تومانی بالاتر از میانگین ماهانه در چهار ماه تراز درآمدی ساخته است. اما تراز درآمدی بانک پاسارگاد در تیرماه پایین‌تر از خرداد ماه است. تراز درامدی بانک پاسارگاد در خرداد ماه 283 میلیارد تومان است که در تیر ماه به 230 میلیارد تومان رسیده است. دلیل کاهش تراز درآمدی وپاسار در تیر ماه، با توجه به ثبات نسبی در هزینه‌های بانک طی دوره‌های ماهانه، کاهش درآمد بانک موجب کاهش تراز درامدی وپاسار شده است. اما با این وجود درآمدهای وپاسار نسبت به هزینه‌ها برتری دارد که نشان از عملکرد بهینه بانک در جذب منابع و تخصیص منابع می‌باشد

وپاسار 7درصد از منابع را تخصیص داده است

بانک پاسارگاد در دوره چهار ماهه منتهی به خرداد 98 مبلغ 637 هزار و 696 میلیارد تومان سپرده جذب کرده است که برساس گزارشات ماهانه، بخش کوچکی از این مبلغ را سپرده‌های کوتاه مدت تشکیل می‌دهند و بخش اعظم سپرده‌ها را با سر فصل سایر سپرده‌ها ذکر کرده است. سپرده‌ها به عنوان، منابع درآمدی بانک نقش اصلی را در بانک ایفا می‌کنند و در صورت افزایش این مبالغ بانک می‌تواند با تخصیص منابع به افزایش درآمد مشاع روی آورد. اما بررسی میزان تسهیلات اعطایی بانک در دوره چهار ماهه حای از ان است که بانک پاسارگاد مبلغ 44 هزار و 449 میلیارد تومان از منابع را تخصیص داده است که در واقع 7% از کل منابع دریافت شده طی دوره است.

نکات گزارش ماهانه وپاسار

تراز درآمدی: مهمترین نکته گزارشات ماهانه بانک پاسارگاد مثبت بودن تراز درآمدی بانک است که موجب می‌شود سهم بانک از درآمد مشاع در سال مالی افزایش یابد.

درصد تسهیلات به سپرده: بانک درصد کمی از سپرده‌ها را به پرداخت تسهیلات اختصاص داده است که این عامل گرچه موجب می‌شود به طور کلی درآمد بانک را تحت تاثیر قرار دهد اما بانک می‌تواند با تخصیص کارای منابع در شرایط رکود اقتصادی مانع از افزایش افزایش مطالبات مشکوک الوصول شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.