تحلیل یک تریدر: قیمت بیت کوین می تواند به زیر ۴۰۰۰ دلار هم برسد!

تحلیل یک تریدر: قیمت بیت کوین می تواند به زیر ۴۰۰۰ دلار هم برسد!
خلاصه اخبار

براساس تحلیلی از یک تریدر شناخته‌شده در سایت تریدینگ ویو، احتمال برگشت بیت کوین به سطوح زیر ۴ هزار دلار در هفته‌های آینده زیاد است.

این معامله‌گر که با نام کاربری weslad در سایت تریدینگ ویو عمده تحلیل‌های خود را در رابطه با بازار ارزهای دیجیتال به اشتراک می‌گذارد، در آخرین تحلیل مربوط به بیت کوین آن را از دیدگاه بلندمدت بررسی کرده است.

بر اساس این تحلیل، هر چرخه قیمت بیت کوین شامل ۳ دوره مختلف است که دوره ابتدایی یا فاز اصلاح (Correction Phase) پس از رشد شدید قیمت‌ها رخ می‌دهد و طی این دوره بین خریداران و فروشندگان تعادلی برقرار می‌شود.

دوره دوم به گفته این کاربر فاز بهبود (Recovery Phase) نام دارد که قیمت‌ها در آن آرام آرام افزایش می‌یابد. فاز نهایی نیز لامبو (کوتاه شده لامبورگینی که به نوعی نماد پولدار شدن با بیت کوین است!) نام گرفته که شدت افزایش قیمت‌ها در آن زیاد است.

تحلیل یک تریدر: قیمت بیت کوین می تواند به زیر ۴۰۰۰ دلار هم برسد!

بر اساس این تحلیل که در تایم‌فریم ۱۴ روزه انجام شده، طول دوره‌های زمانی مشابه سال ۲۰۱۵ – ۲۰۱۳ فرض شده است و از این رو حدود ۱۴۰ روز دیگر تا اتمام فاز اصلاح باقی مانده است. اما نکته‌ی حائر اهمیت، شکسته شدن خط روند نزولی در هفته‌ گذشته بوده که اتفاق مشابه در سال ۲۰۱۵ تقریبا در انتهای فاز اصلاح صورت پذیرفته است.

بازگشت به خط روند یا به اصطلاح پولبک (Pullback) در بیشتر شکست‌های مقاومتی از خط روند‌ها انجام می‌شود. همانطور که در نمودار نیز مشخص شده است، در انتهای سال ۲۰۱۵ پولبک به خط روند نزولی اتفاق افتاد. بر اساس این واقعیت، احتمال بازگشت قیمت به خط روند نزولی در هفته‌های آینده وجود دارد. براساس دیدگاه این تریدر، بازگشت قیمت می‌تواند تا محدوده ۳۲۰۰ دلار و کف قبلی قیمت انجام شود.

براساس گزارش‌های پیشین، تحلیلگر بلومبرگ وضعیت هفته‌گذشته بیت کوین را در بالاترین سطح اشباع خرید در ۱۵ ماه اخیرش دانسته بود. به عقیده این تحلیلگر احتمال ریزش پس از صعود بیش از هزار دلاری بیت کوین در هفته‌های آینده یک واقعیت محتمل است.

منبع: arzdigital.com


برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.