تحلیل و بررسی گزارش 9 ماهه منتهی به 30 آذر 98 شرکت ذوب روی اصفهان (فروی)

تحلیل و بررسی گزارش 9 ماهه منتهی به 30 آذر 98 شرکت ذوب روی اصفهان (فروی)
خلاصه اخبار

طبق گزارش نه ماهه شرکت ذوب روی اصفهان (فروی) مجموع دارایی های جاری شرکت برابر 2,428,860 میلیون ریال بوده که با رشد 107 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.

شرکت ذوب روی اصفهان در سال 1377 تاسیس شده است. فعالیت عمده این شرکت اکتشاف، استخراج، بهره برداری از معادن، تولید شمش، احداث کارخانه های مربوطه و انجام کلیه فعالیت های بازرگانی مرتبط می باشد.

این شرکت در مجاورت مجتمع معدنی ایرانکوه اصفهان (شرکت باما)، که خود نیز سهامدار اصلی شرکت ذوب روی می باشد، تاسیس و شروع به کار نمود.

ظرفیت تولید شمش روی از سال 1386 به 10000 تن در سال افزایش یافت و تاکنون همان ظرفیت تولیدی حفظ شده است.

فلز روی محصول اصلی شرکت می باشد که کاربردهای وسیعی در صنایع مختلف دارد اما بیشترین کاربرد آن در تولید آلیاژهای مختلف از جمله فولاد گالوانیزه می باشد. بازار اصلی فروش شرکت صادرات به کشورهای آسیایی و اروپایی است.

آخرین ترکیب سهامداران عمده در پایان دوره مالی منتهی به 30 آذر 98 به شرح زیر است:

تحلیل و بررسی گزارش 9 ماهه منتهی به 30 آذر 98 شرکت ذوب روی اصفهان

همانطور که در جدول بالا مشاهده می شود شرکت باما دارنده 99.7 درصد از سهام شرکت ذوب روی اصفهان می باشد. شرکت ذوب روی اصفهان نیز 2.13درصد از سهام شرکت باما را در اختیار دارد. همچنین گروه صنعتی . معدنی امیر که مالکیت مستقیم 47 درصد شرکت باما را دراختیار دارد، در ذوب روی اصفهان نیز مالکیت 0.009 درصدی را به طور مستقیم دارد.

طبق گزارش نه ماهه این شرکت، مجموع دارایی های جاری شرکت برابر 2428860 میلیون ریال و مجموع دارایی های غیر جاری آن حدود 583948 میلیون ریال بوده است که هرکدام به ترتیب با رشد 107 و 54 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده اند.

سرمایه در گردش شرکت نیز به 1357086 میلیون ریال رسیده است لذا به نظر می رسد تا پایان سال از این محل دچار کسری بودجه نشود و همچنین جریان ورودی وجه نقد ناشی از عملیات شرکت بالغ بر 674822 میلیون ریال بوده است.

ازجمله ریسک های مورد توجه شرکت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • با توجه به عدم دریافت تسهیلات سنگین، نوسانات نرخ بهره تاثیر چندانی بر وضعیت مالی شرکت نمی گذارد.
  • قیمت گذاری مواد اولیه و محصولات شرکت تابعی از قیمت های جهانی (نرخ بورس فلزات لندن) با نرخ تسعیر ارز است که نوسانات نرخ ارز می تواند برای شرکت ریسک هایی به همراه داشته باشد.

بررسی اقلام ترازنامه و نسبت های مهم مالی این شرکت نیز به شرح جدول زیر است:

تحلیل و بررسی گزارش 9 ماهه منتهی به 30 آذر 98 شرکت ذوب روی اصفهان

(واحد کلیه مبالغ میلیون ریال است)

افزایش در سود انباشته به دلیل افزایش سود آوری شرکت و افزایش دریافتنی های تجاری بابت فروش صادراتی شمش روی در آذرماه 98 است.

مطالبات ارزی شرکت بالغ بر 10 میلیون ریال می باشد و میانگین نرخ تسعیر ارز از ابتدای سال جاری تا پایان دوره مالی  124000 ریال بوده است.

بررسی اقلام سود و زیان این شرکت به شرح زیر است:

تحلیل و بررسی گزارش 9 ماهه منتهی به 30 آذر 98 شرکت ذوب روی اصفهان

(واحد کلیه مبالغ میلیون ریال است)

 مجموع درآمد های عملیاتی شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 125 درصد رشد داشته است که از دلایل آن می توان به افزایش مقدار تولید و فروش و همچنین افزایش در نرخ های فروش اشاره کرد و باتوجه به وضعیت مناسب شرکت در تولید و فروش، شرکت توانسته به ازای هر سهم 148 تومان سود خالص محقق نماید.

برای اطلاع از عرضه اولیه های جدید، آخرین نسخه اپلیکیشن سیگنال را دانلود و با مراجعه به بخش عرضه اولیه در قسمت سهام نوتیفیکیشن مربوط به آن را فعال کنید.
نظرات کاربران
  • با عرض سلام و خسته نباشید. من قصد دارم تا پایان بهمن همه سهمام رو بفروشم و موجودیم رو به سه قسمت تقسیم کنم و عرضه اولیه هارو به صورت بلند مدت یک ساله بخرم بندازم یه گوشه پورتفوم. میخواستم ببینم اول نظرتون راجع به این استراتژی چیه؟ و آیا این عرضه اولیه ها با این قیمتی که دارن عرضه میشن آیا بعد از یک سال حداقل سود صددرصدی دارن؟ چون به نظر قیمتاشون خیلی بالاست

    • سلام و درود. در بازار سرمایه هر شخصی میتونه استراتژی خاص خودش رو داشته باشه. این هم استراتژی جالبیه و تصمیم گیرنده نهایی خود شما هستید.