تحلیل کشتی‌ آرای از وضعیت بازار طلا

تحلیل کشتی‌ آرای از وضعیت بازار طلا

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد کشتی‌آرای با اشاره به اینکه در این هفته قیمت اونس جهانی در طول هفته و به‌ویژه در روز چهارشنبه، سیر صعودی داشت و منجر به افزایش چشمگیر قیمت طلای جهانی و نقره در دو روز اخیر (چهارشنبه و پنجشنبه) شد؛ اظهار کرد: این افزایش بطوری بود که قیمت هر اونس طلا به 1800 دلار رسید که بالاترین نرخ طی یک ماه گذشته است و بطور متوسط افزایش 41 دلاری قیمت اونس جهانی را در این هفته رقم زد. اما از سوی دیگر نرخ ارز در طول هفته با روند نزولی پیش رفت که تا روز چهارشنبه و پنجشنبه هم ادامه داشت.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: اما روز گذشته (پنجشنبه) مجدداد نرخ ارز با کمی افزایش همراه شد که ناشی از افزایش تقاضا در بازار برای خرید ارز بود. در مجموع در هفته‌ای که گذشت، بازار علاوه بر رکود با کاهش سطح دادوستدها همراه بود؛ این درحالی بود که قیمت اونس جهانی افزایش و نرخ ارز کاهش داشت اما بطور کلی قیمت سکه و طلا کاهش یافت. 

کاهش 320 هزار تومانی ارزش هر قطعه سکه در طول یک هفته

وی در رابطه با آخرین قیمت‌ سکه و طلا در پایان هفته و تغییرات آن نسبت به روزهای ابتدایی هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با حدود 320 هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته به 11 میلیون و 570 هزار تومان رسیده و همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با 200 هزار تومان کاهش به 11 میلیون و 300 هزار تومان در آخرین معاملات روز گذشته رسیده است. در پایان هفته هر قطعه نیم سکه و ربع سکه هر یک با ریزش 90 هزار تومانی به ترتیب نیم سکه شش میلیون تومان و ربع سکه سه میلیون و 500 هزار تومان تعیین قیمت شده‌اند. سکه‌های یک گرمی نیز در این هفته 50 هزار تومان ارزان‌تر شده و در پایان هفته دو میلیون و 200 هزار تومان قیمت دارند. 

این عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: البته قیمت انواع سکه در آخرین معاملات به نسبت روز چهارشنبه، با افزایش همراه بوده اما به نسبت روز شنبه همانطور که اشاره شد تمام قطعات سکه با کاهش قیمت مواجه شده‌اند.

کشتی‌آرای افزود: همنین هر مثقال طلا 17 عیار با کاهش بطور متوسط 45 هزار تومانی‌ در این هفته به چهار میلیون و 952 هزار تومان، هر گرم طلای 18 عیار نیز با افت 9000 تومانی نسبت به آغاز هفته، به یک میلیون و 143 هزار تومان و هر طلای 24 عیار نیز با 10 هزار تومان کاهش هفتگی به ازای هر گرم در آخرین معاملات روز گذشته به یک میلیون و 524 هزار تومان دادوستد شده‌اند. همانطور که ذکر شد در حال حاضر هر اونس جهانی طلا نیز 1800 دلار ثبت شده است که افزایش 41 دلاری را نسبت به ابتدای هفته نشان می‌دهد. 

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: با توجه به کاهش سطح دادوستدها و همچنین ادامه رکود در بازار به سبب کاهش قیمت‌ها، انگیزه و جاذبه خرید و سرمایه‌گذاری بر روی طلا، به شدت کاهش یافته است. بنابراین حباب سکه نیز در این هفته با کاهش مواجه شد. براین اساس حباب سکه با 80 هزار تومان کاهش طی این هفته در آخرین معاملات به 340 هزار تومان رسید. به‌نوعی هر زمان که قیمت‌ها رو به کاهش هستند، رکود در بازار سکه و طلا ایجاد می‌شود و هر زمان که قیمت‌ها سیر صعودی دارند، نوعی هیجان کاذب و انگیزه سرمایه‌گذاری شکل می‌گیرد که حباب را بزرگتر می‌کند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.