تحلیل و پیش بینی آینده قیمت طلا بعد از گران شدن بنزین

تحلیل و پیش بینی آینده قیمت طلا بعد از گران شدن بنزین
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از اتحادیه طلا، تحلیل و پیش بینی آینده قیمت طلا آبشده بعد از گران شدن بنزین روز گذشته شاهد افزایش نرخ سوخت در بازار بودیم که این باعث شوکه شدن مردم شد اما همتی رئیس کل بانک مرکزی اعتقاد دارد که این افزایش قیمت بنزین تاثیری بر روی ارز […]

به گزارش سیگنال به نقل از اتحادیه طلا،

تحلیل و پیش بینی آینده قیمت طلا آبشده بعد از گران شدن بنزین

روز گذشته شاهد افزایش نرخ سوخت در بازار بودیم که این باعث شوکه شدن مردم شد اما همتی رئیس کل بانک مرکزی اعتقاد دارد که این افزایش قیمت بنزین تاثیری بر روی ارز نداشته و متوسط نرخ دلار در بازار آزاد در سه ماه گذشته 11500 تومان بوده است!!!
ریسک های سرمایه گذاری همچنان وجود دارد و نرخ فعلی ارز تحت تاثیر بیش جهش قبلی ناشی از عوامل انتظاری و تداوم تحریم ها بوده و از پشتوانه عوامل بنیانی برخوردار نیست.
وی بر این باور است که تاثیر افزایش قیمت بنزین در تورم چیزی در حدود ۴ واحد درصد در سال خواهد بود. 
در این چند روز، تحت تاثیر انتظارات ناشی از تقاضای فصلی ارز، عوامل سیاسی و نیز اخبار افزایش قیمت بنزین، در مقایسه با نرخ میانگین سه ماه گذشته، افزایش قیمت دلار در بازار آزاد حدود ۳ درصد بوده است.
اگر، همانطور که قبلاً تاکید کردم، وضعیت مطلوب ذخایر ارزی بانک مرکزی و نیز مازاد عرضه نسبت به تقاضای ارز در بخش اسکناس و حواله را هم در نظر بگیریم، نظریه بالا بودن ریسک سرمایه گذاری در ارز، همچنان پابرجا خواهد بود.
تاکید این نکته نیز ضروری است که، نرخ فعلی ارز تحت تاثیر بیش‌جهش قبلی ناشی از عوامل انتظاری و تداوم تحریم‌ها بوده و از پشتوانه عوامل بنیادی برخوردار نیست.»
از سویی عملکرد بانک مرکزی در تامین ارز وارداتی بدین شرح بوده است. میزان ارز تامین شده برای واردکنندگان توسط بانک‌های عامل بنا به ثبت سفارش‌های صورت گرفته توسط وزارتخانه‌های “صنعت، معدن و تجارت”، “جهاد کشاورزی” و “بهداشت درمان و آموزش پزشکی”در دوره یادشده معادل ۱۹.۳میلیارد دلار با نرخ بانکی ( به ازاء هر دلار ۴٢٠٠٠ ریال) بوده است.
«بانک مرکزی قانونی وضع کرده که بر اساس آن تمام حق و  حقوق شهروندی که برای تمامی افراد جامعه وجود دارد از نابینایان، معلولان و جانبازانی که از ناحیه دست محدودیت دارند، سلب می‌شود». این خلاصه خبری است که در چند روز گذشته در رسانه‌ها منتشر و موجب ناراحتی خانواده بزرگ معلولان و نابینایان شد.
گسترش نیوز: اگرچه بانک‌مرکزی هنوز به‌طور رسمی صحت وجود قانون یا بخشنامه‌ای در این خصوص را رد یا تایید نکرده اما جامعه نابینایان و کم‌بینایان کشور چنین اقدامی را خلاف قانون و حقوق شهروندی خود می‌دانند.
روز پنجشنبه شاهد ادامه صعود قیمت طلای آب شده در بازار بودیم. قیمت تحت تاثیر فشار صعودی به روند صعودی خود ادامه داد و تا سطح ۱۷۹۷ پیش رفت اما پس از آن به سمت پایین بازگشت. 
با توجه به شرایط قیمت بنزین و موضوعات پیش آمده در بازار ایران،‌برا دوره های پیش رو همچنان در انتظار صعود قیمت در طلا آب شده خواهیم بود. برای دوره های پیش رو در انتظار گذر از سطح مقاومت ۱۷۹۷ و پس از آن رسیدن قیمت به سطح ۱۸۰۲ هستیم.

  • مقاومت ۱: ۱۷۹۷
  • مقاومت ۲: ۱۸۰۲
  • مقاومت ۳: ۱۸۱۱
  • حمایت ۱: ۱۷۷۴
  • حمایت ۲: ۱۷۸۱
  • حمایت ۳: ۱۷۸۷

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها
نظرات کاربران
    • سلام خسته نباشی شرمنده طلا چه موقع قیمت بالا می رود

      • برای تصمیم گیری بهتر در این خصوص پیشنهاد می کنیم تحلیل های بخش طلا و ارز را مطالعه کنید. لازم است عنوان کنین تحلیل های ارائه شده سیگنال خرید و فروش محسوب نمی شود و به تنهایی مبنای تصمیم گیری قرار نگیرد.