تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین (12 خرداد 1398)

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین (12 خرداد 1398)
خلاصه اخبار

در طول نزدیک به 10 سال از زمان پیدایش بیت کوین، این ارز دیجیتال نوسان قیمتی زیادی را تجریه کرده و قیمت آن از چند سنت به 20 هزار دلار رسیده و در حال حاضر در محدوده قیمتی نزدیک به 9 هزار دلار نوسان میکند. در ادامه دورنمای قیمت بیت کوین را بررسی خواهیم کرد.

اگر نمودار قیمت بیت کوین را در تایم فریم هفتگی و به صورت بلند مدت بررسی کنیم، مشاهده می‌کنیم که افت قیمت بیت کوین که از اواخر 2017 و پس از رسیدن قیمت بیت کوین به 20 هزار دلار شروع شد، تا حد زیادی مشابه افت قبلی قیمت بیت کوین در اواخر سال 2013 میلادی بوده است.

در هر دو حالت پس از یک دوره افزایش شدید قیمت بیت کوین، اصلاح قیمتی شروع شده و نزدیک به یک سال زمان برده و بین 80 تا 85 درصد افت قیمتی را تجربه کرده است. به عبارت دیگر اگر قیمت 3000 دلار را به عنوان کف قیمتی بیت کوین در مقطع فعلی در نظر بگیریم، می توان گفت که روند صعودی بیت کوین از سال 2013 کانالیزه شده و داخل یک کانال صعودی حرکت می کند.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین (12 خرداد 1398)

حال با توجه به حرکت بیت کوین داخل کانال صعودی، همانطور که قیمت در روند اصلاحی رفتار گذشته خود را تکرار کرده است، اگر و فقط اگر در روند صعودی نیز مجددا رفتار گذشته خود را تکرار کند؛ می توان برای بیت کوین یک روند صعودی حدودا دو و نیم ساله با اهداف 250 تا 300 هزار دلار را در نظر گرفت.

تحلیلگر: یاسر اسماعیلی

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
نظرات کاربران
  • مطالب تحلیل بیت کوین عالیه! لطفا تحلیل ارزهای دیجیتال دیگر رو هم بزارید