تحلیل قیمت بیت کوین؛ چه عواملی می توانند باعث افزایش بیشتر قیمت شوند؟

تحلیل قیمت بیت کوین؛ چه عواملی می توانند باعث افزایش بیشتر قیمت شوند؟
به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

قیمت بیت کوین به سمت کانال ۱۴,۰۰۰ دلار در حرکت است اما معامله‌کنندگان پیش‌بینی کرده‌اند که سطح مقاومتی ۱۳,۸۷۵ دلار یک سطح بسیار مهم و حیاتی در کوتاه‌مدت است.

قیمت بیت کوین از ۱۳,۷۴۵ دلار عبور کرده است و اکنون در مسیر دستیابی به سطح مقاومتی بعدی است. معامله‌کنندگان گفته‌اند که قیمت ۱۳,۸۷۵ دلار به دو دلیل می‌تواند سطح کلیدی و مهم کوتاه‌مدت باشد.

دلیل اول این است که قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۶ ژوئن ۲۰۱۹ نیز به ۱۳,۹۷۰ دلار رسیده بود. از نظر فنی، این سطح قیمت که بیش از یک سال از آن می‌گذرد هنوز به عنوان سطح قیمت مهم برای فروشندگان عمل می‌کند.

دلیل دوم نیز این است که تحلیلگران گفته‌اند که نمودار کندل هفتگی بیت کوین نشان می‌دهد قیمت ۱۳,۸۷۵ دلار، سطح مقاومتی بعدی است.

عامل مهم، نحوه واکنش قیمت بیت کوین به رسیدن به سطح مقاومتی بعدی است و پس از آن، مسیر عملکرد کوتاه‌مدت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۰ هموار خواهد شد.

آیا سرمایه‌گذاران باید منتظر کاهش قیمت از کانال ۱۴,۰۰۰ دلار باشند؟

در چند روز گذشته، با خوش‌بین شدن احساس بازار، پیش‌بینی‌ها در خصوص کاهش قیمت بیت کوین افزایش یافته است.

در گذشته و حتی در روندهای صعودی قوی نیز شاهد اصلاح قیمت سالم بیت کوین برای منسجم‌تر شدن روند صعودی آن بودیم.

ادوارد مورا (Edward Morra) یکی از معامله‌کنندگان معروف ارزهای دیجیتال گفته است که احتمالا شاهد واکنش بازار در قیمت ۱۳,۸۷۵ دلار خواهیم بود. دفعه قبل که قیمت بیت کوین به این سطح رسید، شاهد کاهش قیمت شدیدی در کوتاه‌مدت بودیم.

نهنگ ها بیت کوین های خود را می فروشند؛ قیمت بیت کوین به روند صعودی خود ادامه می دهد؟

نمودار هفتگی قیمت بیت کوین
نمودار هفتگی قیمت بیت کوین

این بار معامله‌کنندگان کاهش شدید قیمت را پیش‌بینی نمی‌کنند اما انتظار می‌رود که بیت کوین و کل بازار واکنش نشان دهند. مورا در این خصوص گفت:

در بازه زمانی بلندمدت، سطح قیمت هفتگی ۱۳,۸۷۵ دلار نمی‌تواند سطح مقاومتی منطقی بعدی باشد. در سال ۲۰۱۹ شاهد کاهش شدید قیمت از این سطح قیمت بودیم. این بار، کاهش قیمت می‌تواند کمتر باشد اما معتقدم شاهد واکنش خواهیم بود.

در هفته گذشته، بیت کوین در بازه زمانی کوتاهی توانست از چندین سطح مقاومتی مهم عبور کند. پس از عبور از هر سطح مقاومتی، روند ثابت ادامه می‌یافت و سپس به روند صعودی خود برمی‌گشت.

شرایط ایده‌آل برای خریداران بیت کوین، افزایش قیمت به بالاتر از سطح ۱۳,۸۷۵ دلار و ثابت شدن در این سطح خواهد بود. این الگو می‌تواند بیانگر دستیابی مجدد به سطح مقاومتی چندین ساله باشد که نکته بسیار خوش‌بینانه‌ای است.

عوامل دیگر در روند صعودی بیت کوین

دو عامل فاندامنتال و ماکرو وجود دارند که می‌توانند روند صعودی بیت کوین را در آینده نزدیک سرعت ببخشد: حذف همبستگی با بازار بورس و موجودی بدون انتقال در کیف پول‌ها.

جیمز اوبیرن (James O’Beirne) سرمایه‌گذار بیت کوین خاطرنشان کرده بود که همبستگی بیت کوین با بازار بورس آمریکا در ماه اکتبر پایان خواهد یافت.

به دلیل عدم وجود محرک، نامشخص بودن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ و افزایش شدید مبتلایان به ویروس کرونا، بازار بورس آمریکا کاهش تدریجی داشته است. همزمان، قیمت بیت کوین افزایش داشته است و احساسات پیرامون این ارز دیجیتال به طور چشمگیری بهبود یافته است.

تعداد بیت کوین انتقال نیافته

طبق گزارش کوین متریکس، تعداد بیت کوین‌هایی که حداقل یک سال انتقال نیافته‌اند به بیشترین میزان خود رسیده است. محققان گفته‌اند:

میزان موجودی بیت کوین که حداقل یک سال از انتقال آنها گذشته است به بالاترین سطح خود رسیده است. این موضوع برای بیت کوین نکته مثبتی است. به خصوص اگر این موضوع را در نظر بگیریم که این معیار در دوره‌های کف قیمت مقطعی، افزایش داشته است.

همزمان شدن عوامل مثبت فاندامنتال، ماکرو و تکنیکال همراه با ساختار فنی خوش‌بینانه بلندمدت باعث افزایش احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به ۱۳,۸۷۵ دلار بدون اصلاح شدید قیمت می‌شود.

نظر تحلیلگران درباره روند کنونی بیت کوین

رائول پال (Raoul Pal) روز گذشته بیان کرد فقط دو سطح مقاومتی مهم برای بیت کوین باقی مانده است. وی در توییتر نوشت:

فقط دو سطح مقاومتی مهم برای بیت کوین باقی مانده است تا به رکورد قیمت ۲۰,۰۰۰ دلار دست یابد. من پیش‌بینی‌ می‌کنم نهایتا تا اوایل سال بعد شاهد رکوردشکنی قیمت بیت کوین باشیم.

سایمون پیترز (Simon Peters) تحلیلگر ارزش Etoro هفته اخیر خاطرنشان کرده است که ترس‌های محرک می‌توانند باعث افزایش قیمت بیت کوین شوند. وی در این خصوص گفت:

هم‌چنین ممکن است شاهد افزایش تورم اقتصاد باشیم. دقیقا همان دلیلی که باعث ایجاد بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو شده است. نکته جالب می‌تواند تاثیر این تورم بر ارتباط و همبستگی بیت کوین و بازار بورس باشد.

دیوید درهی (David Derhy) یکی دیگر از تحلیلگران Etoro گفته است به جای برگشت به قیمت ۱۲,۰۰۰ دلار باید منتظر دستیابی به قیمت ۲۰,۰۰۰ دلار باشیم.

وی گفت:

روند کنونی می‌تواند تا قیمت ۱۴,۰۰۰ دلار نیز پیش برود. در این صورت، سطح قیمت بعدی از لحاظ تکنیکال و فاندامنتال، قیمت ۲۰,۰۰۰ دلار خواهد بود. با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه آتی، بسته‌های اقتصادی بیشتری از جانب دولت عرضه خواهد شد، هرچند حجم این بسته‌ها مشخص نیست. به نظرم حداقل تا مدتی شاهد برگشت قیمت بیت کوین به ۱۲,۰۰۰ دلار نخواهیم بود.

در این بین، هش ریت بیت کوین طی ۳ روز گذشته شاهد کاهش ۴۵ درصدی بوده است.