تحلیل خواندنی مارکت واچ از علت خرید طلا توسط روسیه و چین

تحلیل خواندنی مارکت واچ از علت خرید طلا توسط روسیه و چین
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از اتحادیه طلا، بازارهای نوظهور به خصوص چین و روسیه به خرید طلا ادامه می دهند و این در شرایطی است که قیمت این فلز گرانبها به بالاترین سطح خود در 6 سال اخیر رسیده است. براین لوندین سردبیر گلدنیوزلتر در این باره گفت: گرچه خرید طلا از سوی […]

به گزارش سیگنال به نقل از اتحادیه طلا، بازارهای نوظهور به خصوص چین و روسیه به خرید طلا ادامه می دهند و این در شرایطی است که قیمت این فلز گرانبها به بالاترین سطح خود در 6 سال اخیر رسیده است.

براین لوندین سردبیر گلدنیوزلتر در این باره گفت: گرچه خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان عامل مهمی برای عرضه و تقاضا است ولی چیزی که از این مساله اهمیت بیشتری دارد ، جذابیتی است که طلا برای سرمایه گذاران بین المللی پیدا کرده است. وقتی بانک های مرکزی روسیه و چین اقدام به خرید مقادیر هنگفت طلا می کنند، سایر بانکهای مرکزی جهان نیز تشویق به خرید می شوند.

بر اساس اعلام شورای جهانی طلا، ذخایر طلای بانک مرکزی روسیه به 2219 تن رسیده است. این رقم برای بانک مرکزی چین نیز به 1936 تن افزایش یافته است.

مارک اوبایرن تحلیلگر ارشد موسسه گلدکور نیز گفت: نگرانی نسبت به نوسانات شدید دلار و یورو موجب شده است تا تقاضای طلا از سوی بانک های مرکزی جهان افزایش یابد. نگرانی های مربوط به جنگ تجاری و احتمال وقوع جنگ ارزی بین چین و آمریکا نیز عامل مهمی به شمار می رود.

بانکهای مرکزی جهان در شش ماه نخست امسال بیش از 374 تن طلا خریداری کرده اند. این بالاترین رکورد از سال 2010 به شمار می رود.

طلا هم اکنون 19.6 درصد کل ذخایر خارجی روسیه را تشکیل می دهد. این رقم برای چین تنها 2.8 درصد اعلام شده است.

بی شک چین و روسیه قصد دارند خود را از گرداب اقتصاد جهانی که به شدت به دلار آمریکا وابسته است، رهایی بخشند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.