تحلیل تکنیکال قیمت لایت کوین به همراه نمودار (14 مرداد 1398)

تحلیل تکنیکال قیمت لایت کوین به همراه نمودار (14 مرداد 1398)
خلاصه اخبار

امروز شاهد هاوینگ (نصف شدن پاداش استخراج) شبکه لایت کوین هستیم. در ادامه به بررسی تاثیر این موضوع بر روی قیمت این رمزارز می‌پردازیم.

لایت کوین رمزارزی است که از اکتبر 2011، حدود دو و نیم سال پس از بیت کوین به دنیای ارزهای دیجیتال معرفی شد. چارلی لی، مبدع لایت کوین از همان ابتدا اعلام کرده بود که قصد رقابت با بیت کوین را ندارد و این رمزارز صرفا پلتفرمی برای تراکنش‌های کوچکتر خواهد بود.

از ابتدای ورود لایت کوین به مارکت ارزهای دیجیتال، شاهد همگرایی قیمتی با بیت کوین بوده‌ایم. در تصویر زیر، نمودار مقایسه‌ای بین بیت کوین و لایت کوین را در تایم فریم ماهانه مشاهده می‌کنیم.

امروز شاهد هاوینگ (نصف شدن پاداش استخراج) شبکه لایت کوین هستیم. جهت بررسی تاثیر آن بر قیمت اگر به گذشته بازار و تاریخچه قیمتی لایت کوین نگاهی بیندازیم با این موضوع مواجه می‌شویم که در زمان هاوینگ اول که در 25 آگوست 2015 رخ داد، در یک بازه دو ماهه قبل از هاوینگ، رشد قیمت اتفاق افتاده و پس از آن به مدت یک و نیم سال قیمت این رمزارز در یک ناحیه رنج در نوسان بوده است.

نمودار قیمت ماهانه لایت کوین را در دوره هاوینگ سال 2015 :

این موضوع نیز لازم به ذکر است که با نصف شدن پاداش استخراج و کم شدن عرضه، می‌توانیم انتظار رشد قیمت را داشته باشیم.
در هر صورت با در نظر گرفتن همگرایی نمودار قیمت بیت کوین و لایت کوین، افزایش یا کاهش قیمت لایت کوین تا حد زیادی متاثر از قیمت بیت کوین خواهد بود.
با بررسی نمودار قیمت مشخص می‌شود که با شکسته شدن کانال نزولی، همزمان با نزدیک شدن به فرآیند هاوینگ وارد یک ناحیه مثلثی رنج شده است. در حال حاضر قیمت به محدوده 100 دلار و مثلث واکنش نشان داده است. با شکسته شدن مثلث به سمت بالا، می توان انتظار رشد قیمت تا محدوده 120 دلار را داشت. ناحیه مقاومتی بعدی 140 دلار است. در صورت شکسته شدن مثلث به سمت پایین انتظار ریزش تا محدوده 77 دلار را خواهیم داشت.

نمودار لایت کوین در تایم فریم 4 ساعته :

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.