تحلیل تکنیکال پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ)

تحلیل تکنیکال پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ)
خلاصه اخبار

نماد سپ (فعال در بازار دوم بورس) با سرمایه 300 میلیارد تومانی در گروه رایانه و فعالیت های وابسته قرار دارد.

این نماد در دوره سه ماهه منتهی به 97/12/29 به ازای هر سهم 13 تومان سود شناسایی کرده است. شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش در سال قبل سرمایه خود را از 180 میلیارد تومان به 300  میلیارد تومان افزایش داد.

با توجه به سرمایه جدید، شرکت در گزارش سه ماهه منتهی به 97/12/29، نسبت به سال گذشته 14 درصد کاهش سودآوری داشته است که عمدتا به خاطر افزایش هزینه ها بوده است. این در حالی که است که درآمد شرکت نسبت به دوره مشابه 22 درصد افزایش پیدا کرده است.

هزینه های مالی نسبت به دوره مشابه گذشته 473 درصد و هزینه های فروش، اداری و عمومی افزایش 140 درصد داشته است.

در آخرین گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اردیبهشت 98، این شرکت 120 میلیارد تومان درآمد شناسایی کرده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل 28 درصد افزایش داشته است.

تحلیل تکنیکال این نماد را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

تحلیل تکنیکال پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ)
برای دیدن تصویر با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

نماد سپ که در حوالی قیمت 1100 تومان نوسان میکند در یک کانال صعودی قرار گرفته است. در صورت شکسته شدن سقف تاریخی قیمت در منطقه 1200 تومان، انتظار داریم قیمت تا ناحیه 1400 تومان هم صعود کند.

همچنین در صورت نزول قیمت، انتظار داریم تا به منطقه حمایتی 1000 تومان هم واکنش نشان دهد. نماد سپ، نسبت به میانگین متحرک نمایی با پارامتر 75 هم واکنش خوبی نشان داده است و تا زمانی که قیمت بالای این میانگین متحرک معامله شده است، توانسته به روند صعودی خود ادامه دهد.

تابلوی معاملاتی سپ

در تاریخ 18 خرداد 98، 23 میلیون حجم معامله شده است در حالی که میانگین حجم ماهانه برای این نماد نزدیک به 2 میلیون و 500 هزار است. سرانه خرید هر کد حقیقی 45 هزار و سرانه فروش هر کد حقیقی 4700 سهم است که نشان می دهد کدهای حقیقی هوشمند وارد این سهم شده اند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها