تحلیل تکنیکال آپ (شرکت آسان پرداخت پرشین) به همراه نمودار

تحلیل تکنیکال آپ (شرکت آسان پرداخت پرشین) به همراه نمودار
خلاصه اخبار

آسان پرداخت پرشین با نماد آپ با سرمایه اسمی 265 میلیارد تومان در گروه رایانه و فعالیت های وابسته در بازار دوم بورس درج شده است.

خدمات شرکت آپ شامل فروش پین و اعتبار، درآمد کارمزد تراکنش شاپرکی، پشتیبانی دستگاه های پوز بانکی و سایر درآمدهای عملیاتی می باشد.

آپ در دوره 12 ماهه منتهی به سال 97 به ازای هر سهم 112 تومان سود شناسایی کرده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش 23 درصدی داشته است.

در سال 97 درآمد عملیاتی شرکت آپ 4.714 میلیارد تومان بوده است که 23 درصد نسبت به سال 96 افزایش داشته است.4.134 میلیارد تومان از درآمدهای شرکت در سال 97 مربوط به فروش پین و اعتبار است که 87 درصد از کل درآمد های شرکت را به خود اختصاص داده است.

در سال 97 سود ناخالص شرکت آپ، 383 میلیارد تومان بوده است که 152 میلیارد تومان آن معادل 40 درصد سود ناخالص مربوط به کارمزد تراکنش شاپرکی و 151 میلیارد تومان، معادل 39 درصد سود ناخالص مربوط به پشتیبانی پوز دستگاه های بانکی، بیشترین سهم از سود ناخالص را به خود اختصاص داده اند.

با توجه به موارد گفته شده، اگرچه عمده درآمد شرکت آپ از بخش فروش پین و اعتبار است اما سود کارمزد تراکنش شاپرکی و پشتیبانی دستگاه های بانکی سهم عمده در سود ناخالص این شرکت دارند.

برآورد و پیش بینی شرکت برای درآمد 12 ماهه منتهی به سال 98 مبلغ 6 هزار میلیارد تومان است به طوری که شرکت آپ پیش بینی کرده است که امسال رشد 31 درصدی در فروش پین و اعتبار و رشد 63 درصدی در درآمد کارمزد تراکنش شاپرکی خواهد داشت.

شرکت آپ در دوره 1 ماهه منتهی به 98/02/31 مبلغ 426 میلیارد تومان درآمد داشته است که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل 18 درصد افزایش داشته است.

تحلیل تکنیکال نماد آپ

در چارت زیر وضعیت تکنیکال آپ در تایم فریم هفتگی و لگاریتمی را مشاهده می کنید:

تحلیل تکنیکال شرکت آسان پرداخت پرشین (آپ)
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

نماد آپ که در قیمت 1,436 تومان در حال معامله می باشد در یک کانال صعودی قرار گرفته است، بعد از شکست سقف تاریخی خود در حال اصلاح و بازگشت به محدوده حمایتی خود در قیمت 1,300 تومان است. انتظار داریم بازار نسبت به این ناحیه واکنش نشان دهد و مانع از ریزش بیشتر این نماد در این منطقه شود.

در صورتی که قیمت بتواند، منطقه حمایتی 1,300 تومان و خط روند صعودی و همین طور میانگین متحرک نمایی 30 هفته ای را به سمت پایین بشکند و تثبیت شود، می توان انتظار داشت که قیمت تا سطوح حمایتی 1000 تومان هم پایین بیاید.

در صورت پایان اصلاح و شکستن سقف 1,600 تومانی، انتظار داریم تا قیمت به سمت 1,900 تومان حرکت کند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها