تحلیل بنیادی نماد غویتا (شرکت ویتانا)

تحلیل بنیادی نماد غویتا (شرکت ویتانا)
خلاصه اخبار

این شرکت به عنوان یکی از مهمترین تولید کنندگان بیسکوییت در بورس ایران فعالیت دارد. غویتا طرح توسعه ای در منطقه قزوین دارد که تا انتهای سال به بهره برداری کامل می رسد و تاکنون نیز بخشی از آن به بهره برداری رسیده است. همچنین این شرکت به خاطر بهبود عملکرد توانسته است مجوز ورود به بازار فرابورس را اخذ نماید.

از جهت عملکرد، نرخ فروش محصولات این شرکت از 12 میلیون تومان در دی ماه به 16 میلیون تومان در آذرماه رسیده است. مجموع فروش مقداری شرکت نیز در شش ماه 9هزار تن بوده است. پیش بینی می شود تا انتهای سال مالی شرکت بتواند حدود 20 هزار تن فروش به ثبت برساند که با توجه به افزایش نرخ اتفاق افتاده این توقع وجود دارد که بتواند در نهایت به سود حدود 110 تومانی در هر سهم دست پیدا کند. بهبود عملکرد مدیریتی شرکت موجب شده است که بازار ارزش بیشتری برای این سهم قائل باشد و با توجه به طرح توسعه شرکت و همچنین بهبود عملکرد صادراتی، دورنمای مثبتی برای آن قائل باشد.

نکته دیگر در مورد شرکت های بیسکوییت ساز امکان دریافت مجدد افزایش قیمت در نیمه دوم سال می باشد که می تواند موجب بزرگ شدن سود شرکت شود. همچنین امکان حذف کامل ارز 4200 تومانی نیز بحث دیگری است که باید در تحلیل این شرکت ها در نظر داشت. این شرکت ها در حال حاضر آرد و شکر را به ترتیب به قیمت 8/1 و 3 میلیون تومان در هر تن دریافت می کنند که در واقع بر اساس نرخ های یارانه ای می باشد.

لذا اگر این شرکت ها مجبور به خرید اقلام اولیه به قیمت آزاد بشوند، افزایش نرخ محصولات منجر به یزرگ شدن سود شرکت خواهد شد. نکته دیگر اینکه در انتهای سال مالی قبل (30/9/97) صادرات شرکت زیان ده بوده است که در شش ماهه سال جدید به سودآوری رسیده است. همه این موارد ویتانا را تبدیل به گزینه می کند برای سرمایه گذاری باید در واچ لیست خود داشت.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها