تحلیل‌گر بانک جی‌پی مورگان: راه‌اندازی بکت، دلیل اصلی سقوط اخیر قیمت بیت کوین بوده است

تحلیل‌گر بانک جی‌پی مورگان: راه‌اندازی بکت، دلیل اصلی سقوط اخیر قیمت بیت کوین بوده است
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از کوینیت، بکت و سقوط قیمت بیت کوین هفته‌ی گذشته تنها یک روز پس از راه‌اندازی قرارداد‌های آتی بیت کوین در پلت‌فرم بکت(Bakkt)، قیمت رمزارز بیت کوین(BTC) بیش از ۲۰ درصد کاهش یافت و به سطح ۸ هزار دلاری رسید. گرچه دلایل مختلفی برای این سقوط ناگهانی ذکر شده […]

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

بکت و سقوط قیمت بیت کوین

هفته‌ی گذشته تنها یک روز پس از راه‌اندازی قرارداد‌های آتی بیت کوین در پلت‌فرم بکت(Bakkt)، قیمت رمزارز بیت کوین(BTC) بیش از ۲۰ درصد کاهش یافت و به سطح ۸ هزار دلاری رسید. گرچه دلایل مختلفی برای این سقوط ناگهانی ذکر شده است، اما طبق گزارشاتی که اخیرا توسط تحلیل‌گران بانک چند ملیتی JPMorgan منتشر شده، مطمئنا یکی از اصلی‌ترین دلایل این رویداد عدم موفقیت و شروع ناامید کننده‌ی Bakkt بوده است.

JPMorgan

این ادعاهای JPMorgan به دلیل تحقیقات نیکولاس پانیگتزلر(Nikolaos Panigirtzoglou) و تیم استراتژیست تحت مدیریت وی منتشر شده است. او اخیرا اعلام نموده که «گرچه قرارداد‌های آتی یک نشانه‌ی خوب برای آینده‌ی بازار محسوب می‌شوند، اما حداقل در حال حاضر، باعث کاهش ارزش و قیمت برترین رمزارز بازار[بیت کوین] شده‌اند».

وی در گزارشات خود اظهار داشت:

کاهش قیمت بیت کوین طی روزهای اخیر ممکن است به دلیل لیست شدن قرارداد‌های آتی فیزیکی باشد(که به برخی از دارندگان بیت کوین فیزیکی مانند ماینرها، اجازه می‌دهد تا دارایی‌های خود را عرضه کنند)، زیرا به جای ایجاد کمبود حجم اولیه، باعث تقویت روند کاهشی و سقوط اخیر قیمت بیت کوین شده است. Nikolaos Panigirtzoglou

بکت شروع ناامید کننده‌ای داشت

با این حال لازم به ذکر است که علی‌رغم شور و اشتیاق پیرامون راه‌اندازی قرارداد‌های آتی در Bakkt‌، این پلت‌فرم آغاز ناامید کننده‌ای داشت و تعداد قرارداد‌های آتی مبادله شده چندان چشم‌گیر نبود. هرچند که گزارشات نشان می‌دهد از آن زمان تا به امروز وضعیت این پلت‌فرم نوپا کمی بهتر شده و حجم مبادله‌ی قرارداد‌های آتی آن با کمی افزایش روبرو بوده است.

 در روز اول راه‌اندازی Bakkt تنها ۱۰۵ قرارداد و مبادله‌ی ۷۲ واحد رمزارز BTC به ثبت رسید، درحالیکه این رقم در روز دوم به ۲۱۷ قرارداد افزایش یافته بود. پلت‌فرم‌های رقیب یعنی Cboe و CME در روز‌های اولیه راه‌اندازی خود توانستند به ترتیب ۳۹۶۹ و ۵۲۷۰ واحد رمزارز بیت کوین را مبادله کنند.

اما شایان ذکر است که نگرانی‌های پیرامون این سقوط ارزش در کل بی‌معنی است، زیرا سقوط قیمت بیت کوین در گذشته چندین مرتبه رخ داده است و چنین رویداد‌هایی همیشه وجود خواهد داشت. گرچه بیت کوین اکنون دچار یک روند کاهشی شده است، اما به یاد داشته باشید که عملکرد کلی آن نسبتا مثبت محسوب بوده است زیرا این رمزارز سال ۲۰۱۹ را با قیمتی بین ۳ هزار تا ۴ هزار دلار آغاز کرد و اکنون با وجود کاهش قیمت شدید، در سطح ۸ هزار دلاری قرار دارد.

 

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.