تحلیلگر معروف: بالاترین میزان نسبت شارپ در اختیار بیت کوین است

تحلیلگر معروف: بالاترین میزان نسبت شارپ در اختیار بیت کوین است

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

یکی از صاحب نظران حوزه بیت کوین در توییتر به اسم PalnB مدعی شده است که بیت کوین تنها دارایی است که نسبت شارپ (Sharpe Ratio) آن بیشتر از ۱ است. نسبت شارپ بیانگر افزایش نرخ سود دریافتی از نوسان دارایی در ریسک است.

نسبت ریسک به پاداش

برای درک درست تر از نسبت شارپ باید مقایسه سود نگهداری دارایی بدون ریسک با نگهداری دارایی پر ریسک تر و با سود بیشتر را در نظر گرفت. در این مورد، دارایی بدون ریسک، دارایی همانند اسکناس وزارت خزانه داری آمریکا در نظر گرفته می‌شود که پشتوانه آن اعتماد و اعتبار دولت آمریکا است.

نسبت شارپ، اختلاف بین سود حاصل از دارایی پر سودتر و پرنوسان تر در مقایسه با دارایی بدون ریسک و کم سودتر است. این نکته قابل ذکر است که نسبت های شارپ فقط بر اساس مقدار ریسک، سود را محاسبه می‌کند و این نسبت در واقع نوسان دارایی را مد نظر قرار نمی‌دهد.

تحلیلگر PlanB بیان کرده است که بیت کوین در مقایسه با سرمایه گذاری در سایر دارایی های محبوب تر نظیر سهام FAANG دارای نسبت شارپ بسیار بیشتری است. اگر این موضوع را در نظر بگیریم که PlanB حتی سال های اولیه تاریخچه قیمت بیت کوین را در نظر نگرفته است، این موضوع تعجب برانگیزتر می‌شود. گفتنی است در سال ۲۰۱۲ قیمت بیت کوین از ۰.۸۳ دلار به ۴۲۴ دلار رسید. PlanB از اطلاعات قیمت بیت کوین از سال ۲۰۰۹ الی ۲۰۱۲ چشم پوشی کرده است.

مخالفت طالب با ارزیابی نسبت شارپ بیت کوین PlanB

نسیم نیکولاس طالب نویسنده کتاب شناخته شده قوی سیاه و یکی از تحلیلگران سابق ریسک و معاملات آپشن با PlanB مخالفت کرده و گفته است که نسبت شارپ را نمی‌توان بر روی بیت کوین اعمال کرد.

طالب یکی از آمارشناسان و معامله کنندگان برجسته است اما متاسفانه ادعای خود در خصوص اینکه نسبت شارپ و بیت کوین با یکدیگر همخوانی ندارند را بیشتر توضیح نداده است. به نظر می‌رسد بسیاری از معامله کنندگان دیگر با نظر PlanB موافق اند و نظرات مثبتی در خصوص نسبت شارپ بیان کرده اند.

نوسان قیمت بیت کوین بسیار مشهور است، به طوری که این ارز دیجیتال اغلب با اصلاحیه های ۸۰ درصدی مواجه می‌شود. به دلیل همین نوسان است که بیت کوین به عنوان یک ارز هیچ آینده ای ندارد زیرا برای امور تجاری قابل اتکا نیست. از طرف دیگر، معامله کنندگان تمام سود خود را از نوسان قیمت به دست می‌آورند، بنابراین دارایی هایی با نسبت شارپ بالا برای احتکارکنندگان بسیار جذاب است.

طرفداران بیت کوین این سوال را می‌پرسند که یک ارز جدید با ارزش بازار کم که از پروژه متن باز به وجود آمده و به صورت ناشناس عرضه شده است چگونه می‌تواند بدون نوسان به ارز ذخیره جهانی تبدیل شود؟ علیرغم نوسان قیمت بیت کوین، اطلاعات اخیر نشان داده است که نوسان قیمت آن در حال کاهش است. فارغ از نوسان های قیمت بیت کوین، معامله کنندگان و هودل کنندگان هم چنان در حال کسب سود از آن هستند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.