تحقیق جدید: دنیای پسا کرونا موجب صعود بیت کوین و ریزش طلا می‌‌شود

تحقیق جدید: دنیای پسا کرونا موجب صعود بیت کوین و ریزش طلا می‌‌شود

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

 جهان در دوران پسا کرونا چه ویژگی‌هایی دارد؟ آیا زندگی انسان به روال طبیعی قبل از این بیماری باز می‌گردد؟ یا شاهد تغییراتی در زندگی بشر هستیم؟ یک موسسه تحقیقاتی در مورد جایگاه طلا و بیت کوین پس از کرونا گزارش جالبی را منتشر کرده است.

موسسه Weiss Ratings در گزارشی پیش بینی کرده که دنیای پس از کرونا ، سوختی برای قیمت بیت کوین خواهد بود و باعث رشد آن می‌شود. از طرف دیگر، دارایی‌های ذخیره ارزش همچون طلا، جایگاه خود را از دست خواهند داد و رونق سابق را ندارند.

بیت کوین پس از کرونا

دو محقق این موسسه به نام‌های Juan Vilaverde و Bruc NG، واکنش بازارهای مالی را پس از کشف واکسن ویروس کرونا توسط دو غول داروسازی فایزر و مودرنا، ارزیابی کردند. این تحلیل نشان می‌دهد که، سرمایه‌گذاران پس از انتشار این خبر، احتمال اتمام این بیماری را داده و از این رو مجددا بر روی سبد سرمایه گذاری در بازار سهام روی آوردند. این افراد دارایی خود را از طلا و دیگر دارایی‌های ذخیره ارزش و فناوری‌های بزرگ که در دوران کرونا رشد قیمتی را به ثبت رساندند، خارج کردند.

مدیر عامل مایکرو استراتژی : بیت کوین میلیون‌ها بار بهتر از طلا است!

این گزارش نشان می‌دهد که پس از اعلام یافتن واکسن ویروس کرونا ، طلا و اوراق قرضه با ریزش همراه بوده و قربانی تغییر رفتار سرمایه‌گذاران شدند. اما در این بین، بیت کوین توانست ارزش خود را حفظ کند. با این که بعد از کشف واکسن کرونا، این فرض تقویت شد که جهان سریعا پس از همه گیری بهبود خواهد یافت، با این وجود باز هم بیت کوین رشد قیمتی را به ثبت رساند.

از زمان اعلام خبر واکسن کرونا ، قیمت طلا روندی کاملا نزولی داشته است. اوراق قرضه نیز تنها دو سوم از سقوط خود پس از خبر واکسن را جبران کرده‌اند. اما بیت کوین موفق به شکست مقاومت‌های 17,000، 18,000 و 19,000 دلار شد.

قیمت بیت کوین پس از کرونا

علاوه بر بیت کوین ، آلتکوین ها نیز واکنش مثبتی به خبر کشف واکسن کرونا داشتند. روند قیمتی آنها نشان می‌دهد که به دنبال رشد قیمت بیت کوین، قیمت آلتکوین ها نیز با رشد همراه بود. همچنین در این گزارش آمده است که در جهان پس از کرونا، بازار ارزهای دیجیتال ممکن است تنها دارایی ذخیره ارزش باشند و بازار این نکته را تشخیص خواهد داد. ارزهای دیجیتال میوه و محصول پیشرفته‌ترین فناوری بشر و اقتصاد سالم است. این نکته باعث می‌شود که آنها تنها سد محکم در برابر ارزهای فیات و سیاست‌های پولی بانکی بی پروای دولت‌ها هستند.

قیمت بیت کوین پس از کرونا

در انتهای این گزارش آمده است:

ما به سرعت به دنیای پسا کرونا نزدیک می‌شویم که تنها دارایی ذخیره ارزش مناسب، ارزهای دیجیتال باشند. در مورد آن فکر کنید.

تحلیلگران معتقدند که هر چه دنیا بیشتر به سمت ارزهای دیجیتال کشیده می‌شوند، شاهد رونق بیشتر در بازار ارزهای دیجیتال خواهیم بود. دوران پس از بیماری کرونا نیز این روند را تقویت خواهد کرد.

<!– wp:signal/reference-block {"text":"برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.”,”typeItem”:”crypto”} /–>