تحقیقات آکادمیک ادعا می‌کند که اتر یک ذخیره‌سازی «برتر» ارزش نسبت به بیت‌کوین است

به گزارش سیگنال به نقل از آکادمی هلاکوئی،

محققان دانشگاه استرالیا شهرت بیت‌کوین را به‌عنوان بهترین شبکه ذخیره‌سازی ارزش در ارزهای دیجیتال زیر سوال برده‌اند، زیرا اتریوم در مسیر تبدیل شدن به اولین ارز کاهش‌دهنده تورم در جهان است.
مقاله 18 نوامبر(27 آبان) توسط چهار محقق استرالیایی به این موضوع پرداخته است که چگونه ارتقاء EIP-1559 باعث می شود ETH ذخیره بالقوه بهتری از ارزش باشد. این تحقیق توسط Ester Félez-Viñas از دانشگاه فناوری سیدنی، شان فولی از دانشگاه Macquarie، جاناتان کارلسن(Jonathan Karlsen) از دانشگاه استرالیای غربی و Jiri Svec از دانشگاه سیدنی انجام شده است.
به‌روزرسانی EIP-1559 اتریوم در ماه آگوست(مرداد) باعث شد که شبکه بخشی از کارمزد تراکنش‌ها را بسوزاند و بیش از یک میلیون اتریوم از منبع 118,583,580 در گردش سوخت.
این گزارش می‌گوید که در مواقعی، کارمزد تراکنش‌هایی که بیش از 50 درصد از 12000 اتر جدید استخراج شده در روز را تشکیل می‌دهند، به لطف EIP-1559 سوزانده می‌شوند. آنها بر این باورند که با افزایش تقاضا برای اتریوم به دلیل اکوسیستم قوی آن از برنامه های مالی غیرمتمرکز، اتریوم بیشتری سوزانده می شود.
محققان می نویسند که اتریوم در حال حاضر کمتر از بیت کوین تورم دارد.

با توجه به نرخ سالانه ایجاد اتریوم از زمان EIP-1559، افزایش مورد انتظار در کل عرضه اتریوم تنها 0.98 درصد است که کمتر از نصف افزایش 1.99 درصدی عرضه بیت کوین است.
محققان به این نتیجه رسیدند که اتر “ویژگی های پوشش تورمی بهتری نسبت به بیت کوین ارائه می دهد، و بنابراین اتر ممکن است ذخیره سازی بلندمدت بالاتری نسبت به بیت کوین ارائه دهد.”
به دلیل چاپ بی رویه پول در طول پاندمی کرونا و افزایش تورم در سراسر ایالات متحده به 6.2 درصد در ماه اکتبر(مهر) در ایالات متحده، علاقه فزاینده ای به سقف 21 میلیون سکه بیت کوین و مناسب بودن آن به عنوان محافظ تورم وجود دارد. با این حال، این تحقیق نشان می دهد که سرمایه گذاران ممکن است بخواهند اتریوم را برای این منظور در نظر بگیرند.
طرفداران اتریوم در پاسخ به بیت‌کوین‌هایی که بیت‌کوین را به‌عنوان «پول سخت» یا «پول سالم» معرفی می‌کنند، اتریوم را «پول فوق‌العاده سالم» می‌نامند.

با این حال، حامیان بیت کوین مانند مایکل سیلر(Michael Saylor)، رئیس MicroStrategy، بیت کوین را ترجیح می دهند زیرا آنها آن را از نظر نرخ هش بی نهایت ایمن تر و با توجه به عرضه بدون تغییر و پروتکل به ندرت تغییر داده شده، قابل اعتمادتر می دانند. اتریوم در حال تحول دائمی بوده و شاهد تغییرات صدور بوده است.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع:cointelegraph

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.