تحقق ۹۲۷۹ ریال سود برای هر سهم «پارس»

تحقق ۹۲۷۹ ریال سود برای هر سهم «پارس»
خلاصه اخبار

پتروشیمی پارس در سال ۹۷ با تخصیص مبلغ ۹ هزار و ۲۷۹ ریال سود به ازای هر سهم توانست رشد ۸۳ درصدی را در سود هر سهم نسبت به سال ۹۶ تجربه کند.

به گزارش سیگنال به نقل از «دنیای‌اقتصاد»، این شرکت که سال گذشته با عرضه ۳۰۰ میلیون سهم وارد بورس شد بیش از ۵۵ هزار میلیارد ریال سود خالص محقق کرد. این رقم در سال ۹۶ معادل ۳۰ هزار و ۴۹۴ میلیارد ریال بود. شرکت در سال گذشته ۹۵ هزار و ۷۶۵ میلیارد ریال درآمد عملیاتی داشته که نسبت به ۶۶ هزار و ۵۹۶ میلیارد ریال درآمد سال ۹۶ از ۴۴ درصد افزایش برخوردار است. به گفته رئیس امور مالی پتروشیمی پارس، دلیل عمده این افزایش، تغییر قیمت ارز بوده است. همچنین سایر درآمدهای عملیاتی این شرکت در سال ۹۷ رشدی معادل ۱۷۴۲ درصد را تجربه کرده به طوری که از مبلغ ۶۸۴ هزار میلیارد ریال سال ۹۶ به ۱۲ هزار و ۵۹۶ میلیارد ریال در سال ۹۷ رسیده است. بنابراین گزارش درآمد شرکت از فروش داخلی در سال ۹۷ بیش از ۵۵هزار و ۲۷۲ میلیارد ریال و از فروش صادراتی معادل ۴۰ هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال بوده است. پتروشیمی پارس پیش‌بینی افزایش تولید و فروش برای سال آینده را دارد.

براساس گزارش‌های منتشر شده، دستیابی و تحقق این پیش‌بینی مستلزم رفع تنگناهای تولید و جلوگیری از توقفات تولید با برنامه‌ریزی منسجم و توسعه سهم فروش‌های داخلی به‌منظور کاهش اثرات تحریم و حفظ سهم بازارهای صادراتی به‌منظور حفظ درآمدهای ارزی است. این در حالی است که رئیس امور مالی این شرکت با اشاره به افزایش فروش سال ۹۷ به رغم کاهش درآمد دلاری گفت: دلیل این امر تغییر سیاست شرکت برای اولویت فروش داخل نسبت به خارج است. فریدون امیری افزود: حاشیه فروش صادرات برای ما مزیت چندانی ندارد و دلیل آن هم یکسان بودن نرخ تسعیر ارز در فروش داخلی و صادراتی است. وی تصریح کرد: عمده فروش شرکت در سال ۹۷ داخلی بوده در‌صورتی‌که در سال‌های ۹۲ و ۹۳ بیشترین حجم فروش صادراتی بوده است.

برچسب‌ها