تحقق سود ۱.۱۲۰ ریالی «فجر» برای هر سهم

تحقق سود ۱.۱۲۰ ریالی «فجر» برای هر سهم
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت فولاد امیرکبیر کاشان با طی کردن روند رو به رشد خود در سودسازی، به ازای هر سهم در ۶ ماه فعالیت یک هزار و ۱۲۰ریال سود محقق کرد.  شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در صورت های مالی میان دوره ای ۶ماهه با سرمایه ۸۵۸ میلیارد ریالی […]

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت فولاد امیرکبیر کاشان با طی کردن روند رو به رشد خود در سودسازی، به ازای هر سهم در ۶ ماه فعالیت یک هزار و ۱۲۰ریال سود محقق کرد. 

شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در صورت های مالی میان دوره ای ۶ماهه با سرمایه ۸۵۸ میلیارد ریالی سود هر سهم را یک هزار و ۱۲۰ریال اعلام کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند سودسازی خود را ۷۵درصد افزایش داده است.

این شرکت در دوره مورد گزارش سود عملیاتی را یک هزار و ۱۶۲ میلیارد ریال، سود خالص را ۹۶۱میلیارد و ۳۴۸میلیون ریال و سود انباشته را دو هزار و ۱۳۰میلیارد ریال اعلام کرده است.

در اهداف و برنامه های تشریح شده این شرکت در خصوص تولید و فروش محصولات به راه اندازی خط ۳۰۰هزار تنی ورق گالوانیزه عرض بلند جهت صنایع و خودروسازی اشاره شده که در دستور کار آن قرار داده شده و  همچنین بازارهای هدف صادراتی مخصوصاً کشورهای همسایه در الویت کاری شرکت قرار گرفته است.

«فجر» قیمت ورق گالوانیزه را متاثر از قیمت ورق گرم فولادی و همچنین قیمت فلز روی اعلام کرد. علاوه بر این از آنجا که نرخ ورق گرم عرضه شده فولاد مبارکه در بورس کالا برای شهریور۱۳۹۸ با کاهش مواجه شده و همچنین درهمان ماه کاهش قیمت فلز روی در بازارهای جهانی و داخلی نیز داشته، از طرف دیگر با عواملی مانند کاهش تقاضا، عدم کشش بازار و کاهش نرخ محصول کلیه شرکتهای تولیدکننده ورق گالوانیزه در داخل کشور، نیز روبه رو بوده، بنابراین موارد فوق الذکر، کاهش قیمت محصول گالوانیزه این شرکت اجتناب ناپذیر کرده است.

از سوی دیگر از دلائل دیگر می توان به کاهش جهانی قیمت ورق گالوانیزه در شهریور۱۳۹۸ اشاره کرد. با توجه به اینکه صادرات این شرکت در شهریورماه ۵۵ درصد مجموع فروش را تشکیل داده، درصورتی که در ۵ ماهه ابتدای سال ۹۸، ۱۵درصد کل فروش سهم صادرات بوده است. بنابراین موضوع نیز منجر به کاهش متوسط نرخ فروش شده است و به دلیل کاهش بهای تمام شده محصولات تولیدی نرخ فروش محصول گالوانیزه داخلی با ۱۷درصد کاهش نسبت به ۶ماهه اول سال، نرخ ۶۸هزار و ۸۰۰ ریال پیش بینی شده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها