تحریم دادگاه‌های رژیم صهیونیستی توسط اسرای فلسطینی ادامه دارد

تحریم دادگاه‌های رژیم صهیونیستی توسط اسرای فلسطینی ادامه دارد
خلاصه اخبار

منابع خبری اعلام کردند که اسرای تحت بازداشت موقت در زندان‌های رژیم صهیونیستی برای صد و هشتاد و هشتمین روز متوالی دادگاه‌های صهیونیستی را در اعتراض به بازداشت موقت خود تحریم کردند.

به گزارش سیگنال به نقل از تسنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حدود 500 اسیر فلسطینی که بدون هرگونه تفهیم اتهامی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت بازداشت موقت هستند و با شعار « تصمیم ما آزادی است» برای صد و هشتادو هشتمین روز متوالی در راستای مقابله با سیاست بازداشت اداری به تحریم دادگاه‌های رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

تحریم دادگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی از سوی اسرای فلسطینی موجب سردرگمی در اداره زندان‌های صهیونیستی شده است.

بازداشت شدگان اداری در ابتدای ژانویه گذشته تحریم کامل و قطعی کلیه مراحل قضایی مربوط به بازداشت اداری (بررسی قضایی، تجدیدنظر، عالی) را اعلام کرده بودند.

بازداشت اداری عبارت است از بازداشت بدون اتهام یا محاکمه و بدون اجازه دسترسی به وکیل وی برای بازرسی مدارک و شواهد است که این امر نقض آشکار و صریح مفاد حقوق بین‌الملل بشردوستانه است، به طوری که اسرائیل تنها طرفی در جهان است که این سیاست را اعمال می‌کند.

مسئولان صهیونیست ادعا می‌کنند که بازداشت شدگان اداری دارای پرونده‌های محرمانه ای هستند که هرگز نمی توان آنها را فاش کرد، بنابراین اسرای فلسطینی از مدت زمان محکومیت خود و اتهامات وارده اطلاعی ندارد.

مدت بازداشت اداری اغلب بیش از یک بار برای مدت سه ماه، شش ماه یا هشت ماه مورد تمدید قرار می‌گیرد و گاهی ممکن است به یک سال کامل و در برخی موارد به هفت سال نیز برسد.

نزدیک به 500 اسیر فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی در اعتراض به بازداشت بدون اتهام یا محاکمه خود و تنها در چارچوب قانون موسوم به بازداشت اداری رژیم صهیونیستی، از حضور در جلسات دادگاه نظامی خودداری کردند.

543 اسیر به حبس ابد محکومند و تعداد اسرای بیمار 700 نفر است که 300 نفر آنها بیماری‌های خطرناک و مزمن دارند.

با این وجود رژیم صهیونیستی همچنان به صدور احکام بازداشت اداری بیشتری ادامه می‌دهد و بر اساس اعلام باشگاه اسرای فلسطینی، تعداد حکم بازداشت‌های صادر شده از ابتدای سال جاری تا پایان فوریه به 203 مورد رسیده است.

رسانه‌های فلسطینی به نقل از گزارش مرکز پژوهش‌های فلسطینی خبر دادند، رژیم صهیونیستی طی نیمه اول از سال 2020 بیش از سه هزار و 750 فلسطینی را بازداشت کرده است.

علاوه بر این «رائد ریان» 27 ساله برای نود و دومین روز به اعتصاب غذای خود در اعتراض به بازداشت اداری ادامه می‌دهند. وی از درد در ناحیه سر و مفاصل، مشکلات معده رنج می برد و وی با ویلچر حرکت می‌کند.

کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین نسبت به اوضاع جسمانی رائد ریان هشدار داد و گفت: اوضاع جسمانی این اسیر فلسطینی رو به وخامت است اما اداره زندان رژیم صهیونیستی از انتقال وی به بیمارستان غیرنظامی خودداری می‌کند.

روز چهارشنبه خانواده‌ها در رام الله در همبستگی با رائد ریان و بقیه اسرایی که دست اعتصاب غذا زدند، اعتراض کردند.

مادر ریان اعلام کرد که پسرش اکنون از مشکلاتی از جمله گرفتگی دست و پا، ضعف بینایی و غش رنج می‌برد.

میلیون‌ها فلسطینی ده‌ها سال است که تحت شرایط نظامی زندگی می‌کنند و هر روز شاهد نقض حقوق اولیه خودشان هستند.

جامعه بین‌المللی همچنان در قبال بازداشت اداری و دیگر اقدامات آپارتایدی رژیم صهیونیستی سکوت می‌کند و این به منزله چراغ سبز برای ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی و نقض حقوق فلسطینیان است.