تحرکات روزانه صندوق‌های قابل معامله/ رشد پالایش و دارا همگام با بورس امروز

تحرکات روزانه صندوق‌های قابل معامله/ رشد پالایش و دارا همگام با بورس امروز

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصاد آنلاینامیر مهدی زاده؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش 960میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتمادآفرین پارسیان (اعتماد) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها حدود 6میلیارد تومان واحدهای صندوق پاداش سهامداری توسعه یکم (سپاس) را از حقوقی‌ها خریدند (64درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق «اعتماد» را به ارزش 77میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (36درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام زرین کوروش (زرین) رشد 6.4درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق سرمایه‌گذاری در زمین ساختمان نگین شهر ری (نگین) با زیان 2.1درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (9.7درصد) در رابطه با صندوق «زرین» در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم هزار و 530میلیارد تومان معامله شدند یعنی 62درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از میان صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا، اکثر توجهات به صندوق پشتوانه سکه طلای مفید با نماد عیار معطوف بود و بیشترین افزایش قیمت (0.3درصد) به نام صندوق پشتوانه طلای کیان (گوهر) ثبت شد.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقمی حدود دو هزار و 470میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی 123میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهامدر حدود پنج هزار و 900میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی حدود 280میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی آن‌ها کلیک کنید

صندوق‌های معامله‌پذیر 99.12.18 LQ

تحرکات صندوق‌ها 99.12.18 LQ

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.