تحرکات روزانه صندوق‌های قابل معامله (۲۱فروردین)/ افت دارا یکم و پالایش با معاملاتی کم ‌رونق

تحرکات روزانه صندوق‌های قابل معامله (۲۱فروردین)/ افت دارا یکم و پالایش با معاملاتی کم ‌رونق

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق اعتماد آفرین پارسیان با ارزش 61میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق با درآمد ثابت کمند بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق امین یکم فردا نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل 64میلیارد تومان واحدهای صندوق کمند را از حقوقی‌ها خریدند (32درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق هستی‌بخش آگاه (آگاس) را به ارزش پنج میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (16درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری فراز داریک رشد 1.8درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق آوای معیار (آوا) با زیان 3.7درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (8.7درصد) در رابطه با صندوق صندوق کالایی طلای سرخ نوویرا (نهال) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم 120میلیارد تومان معامله شدند یعنی 11درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از میان صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا، اکثر توجهات به صندوق پشتوانه سکه طلای زرافشان با نماد زر معطوف بود و بیشترین کاهش قیمت (سه درصد) به نام صندوق پشتوانه طلای لوتوس (طلا) ثبت شد.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و 66میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی 173میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود هزار و 230میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی 490میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

صندوق‌های معامله‌پذیر 1400.01.21تحرکات صندوق‌ها 1400.01.21

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
نظرات کاربران
  • با سلام وعرض ادب احترام ایشالله که سال خیلی خیلی خوبی باشه برای ملت ایران والله حقیقت امر بورسی که بخواد هرلحظه هردقیقه هرآن هرروز بخواد دستوری باشه ودستکاری باشه من یکی به شخصه یک سهامدار خیلی جزئی حرفی برای گفتن ندارم و واقعا متاسفم با تمام حس و تمام قدرت با سپاس احترام داریوش عظیمی