تجمع اعتراضی فعالان استخراج؛ تکلیف دستگاه‌ها را مشخص کنید

تجمع اعتراضی فعالان استخراج؛ تکلیف دستگاه‌ها را مشخص کنید
به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

گروهی از فعالان صنعت استخراج ارزهای دیجیتال در ایران امروز مقابل ساختمان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تهران تجمع کردند. آنها خواستار تسریع اجرای مصوبه اخیر دولت برای سامان‌دهی دستگاه‌های استخراج بودند.

به گزارش ارزدیجیتال، صبح امروز (شنبه) تعدادی از استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال در ایران با تجمع در برابر اداره ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعتراض خود را نسبت به بلاتکلیفی دستگاه‌های استخراج توقیف‌شده توسط گمرک اعلام کردند. طبق ادعای آنها، ۴ ماه پیش دولت مصوبه تعیین و تکلیف دستگاه‌های استخراج را تایید کرده است، اما همچنان اقدامی برای رفع مشکل انجام نشده است.

تجمع امروز در مقابل ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز

به گفته AsicNews، رسانه تخصصی ماینینگ در ایران، قرار بود ماینرها هزینه گمرک و عوارض را پرداخت کنند و مشکلات پرونده تعزیراتی شان حل و فصل شود. به گفته معترضان، سازمان گمرک دو هفته پیش با تاخیر بسیار، ارزش دستگاه‌ها را تعیین و حقوق و عوارض آنها را هم به وزارت صمت اعلام کرده بود و ‌اکنون همه اتفاقات از سوی وزارت صمت و گمرک رخ داده ولی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جلسه‌ نهایی برای ابلاغ‌کردن دستورالعمل را برگزار نمی‌کند و آن را به امضا نمی‌رساند تا ماینرها بتوانند مشکلات خود را حل کنند.

دولت چهار ماه پیش در مصوبه خود به وزارت صمت دستور داده بود ظرف یک ماه سامانه‌ای برای خوداظهاری دستگاه‌های استخراج ایجاد کند. این ضرب‌الاجل در ارتباط با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز وجود داشت، اما هنوز اعضای اصلی این ستاد تصمیمی در این خصوص نگرفته‌اند.

تجمع امروز در مقابل ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز
تجمع امروز در مقابل ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز

افراد حاضر در این تجمع خواستار رسیدگی سریع‌تر به این مصوبه و تشکیل جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند. وزارت صمت هنوز واکنشی نسبت به این اخبار نشان نداده است.