تتر برای فرار از مشکل مقیاس‌پذیری به راه‌حل لایه‌ی دوم شبکه‌ی اتریوم پناه برد

تتر برای فرار از مشکل مقیاس‌پذیری به راه‌حل لایه‌ی دوم شبکه‌ی اتریوم پناه برد

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

انتشار رمزارز تتر در لایه‌ی دوم شبکه‌ی اتریوم

شرکت تتر(Tether) رمزارز یو.اس.دی.تی(USDT) را در شبکه‌ی هِرمز نتورک(Hermez Network) منتشر کرده که یک روش مقیاس‌پذیری لایه‌ی دوم در شبکه‌ی اتریوم است. هِرمز نتورک روشی برای سبک‌تر کردن شبکه‌ی اتریوم و کاهش بار شبکه است.

 شبکه‌ی هِرمز نتورک را می‌توان یک شبکه‌ی بلاکچین مجزا در نظر گرفت که برای تامین امنیت به لایه‌ی اول شبکه متکی است. شرکت تتر امیدوار است که با راه‌اندازی رمزارز پایدار یو.اس.دی.تی در شبکه‌ی هِرمز کارمزد ارسال تراکنش در شبکه‌ی اتریوم را کاهش دهد . قرارداد هوشمند تتر در شبکه‌ی اتریوم یکی از بزرگترین پرداخت کنندگان کارمزد در این شبکه محسوب می‌شود.

به دلیل شلوغی و افزایش کارمزد ارسال تراکنش‌ها در شبکه‌ی اتریوم مهاجرت کاربران به شبکه‌های رقیب اتریوم افزایش یافته و در همین زمان ارزش انتقال رمزارز تتر در شبکه‌ی ترون(Tron) نیز به سطح برابر با شبکه‌ی اتریوم رسیده است. در حالی که این پدیده دستاورد بزرگی برای ترون محسوب می‌شود، نگرانی طرفداران اتریوم را نیز از تداوم مهاجرت کاربران به همراه دارد.

توسعه‌دهندگان برای جلب پشتیبانی صرافی‌ها تلاش می‌کنند

پشتیبانی صرافی‌های بزرگ همانند بایننس(Binance)، هوبی(Huobi)، اوکی‌اکس(OKEx) و… از ارسال تتر در شبکه‌ی ترون یکی از دلایل افزایش حجم ارسال توکن‌های ترون در این شبکه محسوب می‌شود، زیرا ارسال تتر با کارمزد کم در چنین شرایطی یکی مزیت محسوب می‌شود.

شبکه‌ی هِرمز جایگزین مناسبی برای شبکه‌ی ترون محسوب می‌شود و می‌تواند از مهاجرت کاربران بیشتری به شبکه‌های رقیب ارتریوم جلوگیری کند. شبکه‌ی هِرمز هم‌اکنون از طریق افزونه‌ی متامسک(MetaMask) در دسترس کاربران قرار دارد. کاربران برای فعالیت در این شبکه باید یک تراکنش سپرده‌گذاری به شبکه‌ی اصلی اتریوم ارسال کنند و پس از این مرحله دارایی آن‌ها در شبکه‌ی هِرمز قابل دسترس خواهد بود.

با این وجود، در حالی که هنوز پلتفرم‌های زیادی از شبکه‌ی هِرمز پشتیبانی نمی‌کنند، سایر زنجیره‌های جانبی و همچنین شبکه‌های رقیب اتریوم شبکه‌ی هِرمز را تهدید می‌کنند. تیم توسعه‌دهنده‌ی شبکه‌ی هِرمز از تهدیدهای موجود آگاهی دارد و تلاش می‌کند تا پشتیبانی صرافی‌های متعددی را به‌دست آورد اما موفقیت آن‌ها در دست‌یابی به پذیرش گسترده را تنها گذشت زمان اثبات خواهد کرد.

مشکل مقیاس‌پذیری در شبکه‌ی اتریوم موجب اختلال در عملکرد بسیاری از پلتفرم‌های فعال در این شبکه شده است. بر اساس گزارش کوینیت شرکت آتاری برای فرار از مشکل مقیاس‌پذیری شبکه‌ی اتریوم از به‌کارگیری راه‌حل لایه‌ی دوم افزایش مقیاس‌پذیری شبکه‌ی اتریوم با نام پولیگون(Polygon) خبر داده است.

نظر شما نسبت به انتشار رمزارزهای پایدار تتر در شبکه‌ی هِرمز نتورک(Hermez Network) به عنوان روش افزایش مقیاس‌پذیری در لایه‌ی دوم اتریوم چیست؟ آیا روش‌هاش افزایش مقیاس‌پذیری لایه‌ی دوم اتریوم از مهاجرت کاربران جلوگیری خواهند کرد؟ آیا تیم توسعه‌دهنده‌ی شبکه‌ی هِرمز با موفقیت نظر مثبت صرافی‌ها را جلب خواهد کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.