تبعات منفی و خارج از کشور اعلام سمی بودن شیر و بازگشت ۵ هزار تنی در یک روز

تبعات منفی و خارج از کشور اعلام سمی بودن شیر و بازگشت ۵ هزار تنی در یک روز

به گزارش سیگنال به نقل از بورس پرس،

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا بنی‌طبا با اشاره به ادامه موج تخریبی برنامه صبحگاهی صدا و سیما درباره آلودگی شیر به ایلنا گفت: رقبا تلاش می‌کنند تا با انتشار فیلم اظهارات غیرکارشناسانه اخیر صدا و سیما تحت عنوان ایرانی‌ها به ما سم می‌دهند، برندهای ایرانی را در بازارهای منطقه‌ تخریب کنند. برآوردهای اولیه نشان می‌دهد تنها ظرف یک روز 3 تا 5 هزار تن به کارخانه‌های لبنی برگشت داده شد.

وی با اعلام آغاز تخریب برندهای لبنی ایران در بازار جهانی توسط رقبا به بهانه برنامه صدا و سیما ادامه داد: رقبا تلاش می‌کنند تا با انتشار فیلم اظهارات غیرکارشناسانه اخیر صدا و سیما تحت عنوان ایرانی‌ها به ما سم می‌دهند، برندهای ایرانی را در بازارهای منطقه‌ تخریب کنند.

وی افزود: 90 درصد صنایع لبنی متعلق به بخش خصوصی است و در زمره معدود صنایعی است که به درستی خصوصی سازی شده است. میزان رقابت در آن به قدری بالا است که هیچ برندی ریسک تولید محصول کم کیفیت را نمی‌کند چون به خوبی می‌داند که از بازار مصرف کنار گذاشته خواهد شد.

این مقام مسئول ادمه داد: برندسازی در بازار رقابتی داخلی و خارجی بسیار زمان‌بر و پرهزینه است .هم اکنون تعدادی از برندهای ایرانی در سطح جهانی شناخته شده اند و این موفقیت بدون رعایت استانداردهای بین‌المللی ممکن نیست.

بنی طبا اضافه کرد: مجری صدا و سیما استفاده از پالم یا افزودن ماده شوینده وایتکس را مطرح کرد در حالی که بارها از سوی کارشناسان به شدت رد شده بود. عجیب است کهاین ادعا در حالی تکرار شد که وزیر بهداشت سابق که به طرح این موضوع پرداخته بود آن را پس گرفت. اما یک سال و نیم طول کشید تا فروش به میزان قبل برگردد.

وی افزود: این شایعات بی اساس از یک سو  مردم را به مصرف لبنیات سنتی سوق می دهد که تهدیدی جدی برای سلامتی است. زیرا هیچ نظارتی در جریان  تولید و توزیع آن اعمال نمی‌شود و از سویی دیگر این صنعت امکان آن را دارد تا با کمک دولت تولید شیر با کیفیت را در روستاها توسعه دهد و از این طریق به اشتغال زایی و کاهش فقر کمک کند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.