تا سال ۲۰۲۵ طلای جهانی ۲ هزار دلاری می‌شود / اکنون بهترین زمان خرید طلاست

تا سال ۲۰۲۵ طلای جهانی ۲ هزار دلاری می‌شود / اکنون بهترین زمان خرید طلاست
خلاصه اخبار

رایان لَسلی، تحلیلگر بازار جهانی طلا معتقد است، مهم‌ترین رقیب بازار طلا، بازار سهام آمریکاست. با این حال بر اساس پیش‌بینی‌های او قیمت طلا بار دیگر به روند صعودی خود باز خواهد گشت و تا پایان سال 2025 به بیش از 2000 دلار به ازای هر اونس می‌رسد.

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز، قیمت جهانی طلا در بیست و سوم ماه آپریل به کمترین سطح سال ۲۰۱۹ رسید. در حالی که این فلز گرانبها در ماه ژانویه به کانال ۱۳۰۰ دلار وارد شده بود، در اواسط ماه فوریه هم با ثبت رکوردی جدید به بیش از هزار و ۳۴۰ دلار به ازای هر اونس رسید.

این نوسانات موجب شده، پیش‌بینی‌های متفاوتی در مورد قیمت طلا وجود داشته باشد. تا جایی که برخی کارشناسان طلای ۲۵۰۰ دلاری را در بلندمدت پیش‌بینی کرده‌اند.


اما آیا طلا بار دیگر به روند صعودی خود باز خواهد گشت و بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا چه زمانی است؟

رایان لَسلی (Ryan Lassley) تحلیلگر بازار طلا، در مصاحبه‌ای اختصاصی با تجارت‌نیوز، به دلایل افت هفته‌های اخیر در بازار طلا پرداخته و معتقد است، علی‌رغم رقابت شدید میان بازار سهام در آمریکا و بازار طلا، به نظر می‌رسد، قیمت طلا در بلندمدت روند صعودی خود را ادامه خواهد داد.

تا سال ۲۰۲۵ طلای جهانی ۲ هزار دلاری می‌شود / اکنون بهترین زمان خرید طلاست

مهم‌ترین رقیب طلا، بازار سهام آمریکاست. همان طور که می‌دانید بازار سرمایه در آمریکا طی ماه‌های گذشته به خوبی تقویت شده و طی هفته‌های گذشته این روند صعودی ادامه یافت. این مساله موجب شده، تقاضا برای طلا کاهش یابد. در هفته‌ای که گذشت (۲۳ آپریل) قیمت طلا پایین‌ترین سطح ۲۰۱۹ را تجربه کرد و پس از آن در ۲۶ آپریل به هزار و ۲۸۸ دلار به ازای هر اونس رسید.


برخی از تحلیل‌گران معتقدند دولت آمریکا و خزانه‌داری در حال دستکاری بازار طلا هستند و به همین دلیل قیمت فلز زرد کاهش یافته است؟ آیا این مساله از نظر شما صحت دارد؟

خیلی سخت است که بگوییم در سطح دولتی چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است. به این دلیل که هیچ‌کس دقیقا از تراز مالی دولت اطلاع ندارد و دقیقا نمی‌دانیم چه خبر است. اما آنچه ما باید در حال حاضر به آن توجه کنیم، فدرال‌رزرو است. گمانه‎زنی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را افزایش دهد. چنین تصمیمی از سوی بانک مرکزی آمریکا می‌تواند مسیر بازار طلا را در سه‌ماهه دوم سال به طور کامل در جهت نزولی تغییر دهد.


چشم‌انداز شما در مورد بازار طلا در سال ۲۰۱۹ چیست؟ آیا فکر می‌کنید طلا می‌تواند به سطح هزار و ۴۰۰ دلار در هر اونس برسد؟

از آنجا که عملکرد بازار طلا در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۹ ضعیف بوده، به نظر من بعید به نظر می‌رسد که طلا به هزار و ۴۰۰ دلار برسد و در همان سطح هم تا پایان سال باقی بماند. اما من فکر می‌کنم، سطح هزار و ۳۰۰ دلار و به خصوص پایداری قیمت در سطح هزار و ۳۵۰ دلار کاملا منطقی باشد.


پیش‌بینی شما از قیمت طلا در بلندمدت و حدودا تا سال ۲۰۲۵ چیست؟

به نظر من، تا زمانی که به بدهی‌های دولت آمریکا افزوده می‌شود و همچنین رشد میزان بدهی‌ها از رشد تولید ناخالص داخلی ایالات متحده سریع‌تر باشد،قطعا چشم‌انداز مثبتی برای طلا وجود دارد. به دلیل سیاست‌های اقتصادی که در حال حاضر وجود دارد، من به بازار طلا خوشبین هستم و به‌طور قطع اطمینان دارم که قیمت این فلز گرانبها تا سال ۲۰۲۵ به بیش از از دو هزار دلار به ازای هر اونس خواهد رسید.


به نظر شما بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا چه زمانی است؟

به نظر من اکنون بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری و خرید طلاست. چرا که طلا در هفته‌های گذشته به کمترین سطح سال ۲۰۱۹ رسید و پس از آن به روند صعودی بازگشت و به نظر هم نمی‌رسد که به کمتر از هزار و ۲۷۵ دلار برسد. این نشانه‌ مثبتی برای بازار طلا محسوب می‌شود. همچنین به نظر من، کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در این بازار را دارند، سه‌ماهه دوم و سوم سال جاری میلادی زمان مناسبی برای افزودن طلا به سبد سرمایه‌گذاری‌شان است.

منبع: tejaratnews.com

برچسب‌ها
نظرات کاربران
  • افزایش قیمت طلا در آینده نزدیک حتمی هست