تاکید فرماندار تربت حیدریه بر تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری کشاورزی

تاکید فرماندار تربت حیدریه بر تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری کشاورزی

به گزارش سیگنال به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی رستمی، معاون استاندار و فرماندار تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار صبح توس اظهار کرد: زعفران گران‌بهاترین ادویه جهان است و در حال حاضر ایران بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده زعفران در جهان محسوب می‌شود.

وی در ادامه گفت: نیازمند مدیریت صادرات محصول زعفران به عنوان یکی از مزیت های مطلق کشور در صحنه جهانی هستیم زیرا در بحث صادرات زعفران با صادرکنندگان مختلف ومتعددی مواجه هستیم که دارای برندهای مختلف و شناخته شده می باشتد و همزمان ممکن است افرادی وارد بازار شوند که سابقه کافی نداشته و ورود آنها به سازمان جهانی لطمه وارد کند.

وی تصریح کرد: این ایده که بتوانیم زعفران را با برند ایران صادر کنیم باید در مورد آن ساز وکاری تعریف شود که زعفران ما با برند دیگری صادر نشود، زیرا نبود برند در داخل کشور باعث می شود زعفران به صورت فله خریداری و با برندهای کشورهای خارجی به فروش برسد.

رستمی تاکید کرد: باید همه صادرکنندگان زعفران به سازوکاری برسند و هرکسی تعهدی به طرف خارجی دارد محفوظ بماند و این اتحادیه و یا سازمان بتواند آن را تامین کند و زعفران با استاندارهای لازم تحت عنوان زعفران ایران صادر و مالکیت معنوی آن حفظ شود.

فرماندار تربت حیدریه بیان کرد: 85 تا 90 درصد محصول زعفران صادر می شود و نفع استراتژیکی گاهی اوقات این است که زعفران گران وگاهی اوقات هم نباید گران باشد، لذا نیازمند این هستیم که بازار جهانی را در دست داشته باشیم که باید سازوکاری برای آن تعریف شود تا با 95 درصد صادرات به اجماع کامل برسیم.

وی اظهار کرد: کمترین سهم و ارزش این چرخه تولید را کشاورز و تولید کننده دارد و از سوی دیگر دنیا به سرعت بازارها را جایگزین می کند که افزایش تولید محصول زعفران درکشورهای پیرامونی باشد، بنابراین نیازمند این هستیم که بازار را انحصاری در اختیار داشته باشیم.

فرماندار تربت حیدریه ابراز داشت: باید به شکل اجماعی این محصول را تولید کنیم وحیف است که تولید کننده 90 درصد این محصول هستیم و 5 تا 10 درصد ارزش افزوده آن در دست ما باشد.

رستمی گفت: مشکل دیگری که داریم آن است که بازارهای اروپا نه تنها نابسامانی ها و رقابت های داخلی ما را ندارند، بلکه از نابسامانی های داخلی ما به نفع خود سود می برند، لذا ایجاد یک وحدت رویه و سیاست همسو در داخل کشور، برای ایجاد آرامش بر بازار زعفران بسیار ضروری است.

فرماندار تربت حیدریه افزود: در رابطه با زعفران یکی از اقدامات خوب راه اندازی بورس است که مهم ترین شاخص بورس شفاف سازی قیمت ها است و یک بستر مناسب برای عرضه فروش کالا به شمار می رود.

رستمی تصریح کرد: دراقتصاد های بزرگ دنیا همواره بازار سرمایه به عنوان نقطه ثقل سرمایه گذاری مطرح است وبر همین اساس بورس آخرین مکانی است که می تواند به طور بلند مدت محل جذب سرمایه های مردم باشد.

وی گفت: بازار سهام مکانی برای تامین مالی فعالیت های مولد اقتصادی و رشد اشتغال درجامعه است که این موضوع به عنوان وجه تمایز اصلی آن از بازار های رقیب مطرح می شود.

رستمی اظهار کرد: رشد قیمت ها در بازار سرمایه به مفهوم رشد و بالندگی بنگاه های اقتصادی است و این امر موجب ارتقای توسعه اقتصادی کشور می شود

فرماندار تربت حیدریه گفت: وجود ابزارهای معاملاتی متنوع برای طیف گسترده ای از سرمایه گذاران باعث می شود افراد با ریسک و بازده انتظاری امکان فعالیت درابزارهای مختلف مانند سهام، اوراق بهاردار، اوراق آتی و خرید و فروش را برای سهامداران به همراه داشته باشد.

وی مهمترین نیاز کشاورزان و سرمایه گذاران را تشکیل صندوق های سرمایه گذاری کشاورزی عنوان کرد و افزود: تشکیل صندوق های سرمایه گذاری برای کمک کشاورزان در بورس و زمانی که مافیای زعفران و پسته بازار سازی می کنند می تواتد به موقع وارد و از خرید و فروش غیر منطقی وغیر موجه جلوگیری کند.

رستمی آماده سازی انبارهای نگهداری، استاندارد سازی ازمایشگاه های ذخیره و هرگونه بازار سازی از طریق ناظر بورس را از فعالیت های بورس در تربت حیدریه عنوان کرد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.