تاکید دوباره کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بر خط مشی خود در حوزه ICO

تاکید دوباره کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بر خط مشی خود در حوزه ICO
خلاصه اخبار

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در بحبوحه مجادلات مربوط به تدوین مقررات نظارتی، مواضع پیشین خود را نسبت به ICO در توییتر منتشر کرد.

به گزارش سیگنال به نقل از کوین ایران، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، نهاد عالی نظارت بر بازارهای سرمایه ایالات متحده، روز دهم فوریه با بازنشر خط مشی مطلوب خود در زمینه عرضه اولیه سکه (ICO) نشان داد که به تلاش هایش برای به رسمیت شناختن این شیوه جدید جذب سرمایه ادامه خواهد داد.
به گزارش کوین ایران و به نقل از کوین تلگراف، این مرجع نظارتی در صفحه ای از وب سایت خود به طور اختصاصی به تشریح زوایای پروژه های ICO پرداخته و در بخشی جداگانه از آنچه سرمایه داران باید پیش از ورود به این حوزه بدانند، نوشته است.

به نظر می رسد محتویات این صفحه از مارس سال میلادی گذشته روی پایگاه SEC بارگذاری شده، اما این نهاد نظارتی خواسته است با بازنشر آن در شبکه اجتماعی توییتر مجددا توجه فعالان بازار را به این حوزه جلب کند.
آنچه SEC در پایگاه خود در مورد پروژه های ICO آورده، بیشتر راهنمایی برای کاربران است تا گزارشی برخوردار از جزئیات فنی.

موارد پنج گانه ای که SEC در قالب توصیه در مورد پروژه های ICO در وب سایت خود فهرست کرده، به نظر می رسد چکیده ای از خط مشی کنونی این سازمان در این حوزه باشد. در این موارد تصریح شده که توکن های صادر شده در ICO را می توان فارغ از چند و چون منویات صادرکننده آن ها، اوراق بهاداری در نظر گرفت که نیازمند تایید و ثبت SEC است.
در این موارد همچنین از سرمایه گذاران خواسته شده که بی گدار به آب نزنند و پیش از هر گونه سرمایه گذاری از واکاوی ابعاد مختلف پروژه ها غافل نشوند.
در پایگاه اینترنتی SEC آمده است:
شرکت ها و اشخاص حقیقی به طور روز افزونی با پدیده عرضه اولیه سکه (ICO) به عنوان روشی جدید برای جذب سرمایه یا فرصت جذاب سرمایه گذاری مواجه می شوند.

SEC در ادامه آورده است:

اگرچه این دارایی های دیجیتال و فناوری نهفته در ورای آن ها ممکن است ابزار جدید و کارآمدی را برای انجام تراکنش های مالی در اختیار بگذارد؛ اما نمی توان از کنار احتمال وقوع تقلب یا دستکاری در این روش به سادگی عبور کرد؛ چرا که قوانین و مقررات نظارتی بازار این دارایی ها هنوز آن طور که باید و شاید شکل نگرفته است.

هفته گذشته، جی کلایتون، مدیر اجرایی SEC طی جلسه ای با محوریت ارزهای رمزپایه، مواضع خود را پیرامون ICO تشریح کرد و از نیاز به اتخاذ اقداماتی برای محافظت از سرمایه گذاران گفت.

یکی از اعضای عالی رتبه SEC نیز پیش تر گفته بود که تاخیر در تصویب مقررات نظارتی حاکم بر ارزهای رمزپایه به این پدیده نوظهور کمک می کند تا با آزادی بیشتری راه خودش را پیدا کند.

با تمام این تفاصیل، تلاش های SEC برای وضع قوانین نظارتی در حالی رسانه ای می شود که صنعت ICO از نظر ارزش بازار، حال و روز خوبی ندارد و نسبت به گذشته با کاهش اقبال فعالان بازار مواجه است. مطابق با گزارشی که پیش تر وب سایت کوین تلگراف منتشر کرده، برخی از توکن های ICO در حال حاضر زیر قیمت اولیه خود داد و ستد می شوند و بسیاری از آن ها هم بیش از ۹۰ درصد از ارزش خود را از دست داده اند.
آرتور هیز، مدیر اجرایی پلتفرم معاملاتی BitMEX چندی پیش در ماه دسامبر پیش بینی کرده بود که بازار ICO تا سال ۲۰۲۰ توان خود را مجددا بازیابی خواهد کرد.