تامین سوخت کامیونهای وارداتی کشور با مشکل مواجه شده است

تامین سوخت کامیونهای وارداتی کشور با مشکل مواجه شده است
خلاصه اخبار

مشهد-ایرنا- رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور گفت: هم اکنون شارژ سوخت گازوئیل برای کامیونهای وارداتی به دلیل عدم هماهنگی میان شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی و سازمان راهداری با مشکل مواجه شده است.

رضا تیموری روز شنبه در گفتگو با خبرنگارایرنا افزود: از فرآیند شماره گذاری حدود 20 هزار کامیون وارداتی که از سال قبل وارد کشور شده اند بیش از یکسال می گذرد اما از 6 ماه قبل تاکنون روند پلاک گذاری این ناوگان تسریع شده است اما اکنون مالکان گرفتار موضوع کارت سوخت هستند.

وی گفت: پس از پلاک گذاری ناوگان وارداتی، باید فرایند طولانی برای دریافت کارت سوخت طی شود ولی این کارتها سهمیه سوختی ندارند.

تیموری که ریاست انجمن‌ صنفی کامیونداران خراسان رضوی را نیز برعهده دارد، بیان داشت: در آذرماه پارسال جلسه ای با حضور مسوولان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و سازمان راهداری داشتیم که در نهایت اعلام شد شرکت پخش و پالایش تنها مسوول شارژ کارتهای سوخت است و باید مقدار سوخت را راهداری تعیین کند.

تیموری هزینه خرید هر یک از کامیونهای وارداتی یاد شده را دستکم 55 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ناهماهنگی بین 2 دستگاه یاد شده مشکلات زیادی برای جامعه کامیونداران و این حجم عظیم از سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد کرده است.

خرید گازوئیل چهار هزار تومانی!

دبیر انجمن صنفی رانندگان ناوگان سبک و سنگین نیشابور نیز در گفتگو با ایرنا گفت: با وجود پرداخت همه هزینه ها اعم از حقوق گمرکی و هزینه پلاک گذاری در نهایت با گذشت بیش از یکسال کامیونهای وارداتی پلاک گذاری شدند.

نعمت الله محمدآبادی افزود: پس از پیگیری های فراوان کارت سوختی که به دست مالکان می رسد بدون شارژ سوخت است و رانندگان باید در نهایت برای تردد، گازوئیل چهار هزار تومانی خریداری کنند.

وی گفت: با این قیمت گازوئیل حمل کالا برای رانندگان کامیون به صرفه نیست و در حقیقت غیرممکن است لذا از مسوولان در ستاد سوخت کشورز می خواهیم برای رفع مشکل جامعه حمل و نقل کشور چاره اندیشی کنند.

حدود 45 هزار ناوگان سنگین در جاده های خراسان رضوی فعالیت می کنند که از این تعداد سه هزار و 500 دستگاه مربوط به شهرستان نیشابور است.

مرجع: ایرنا