تاریخ عرضه اتریوم ۲.۰ مشخص شد!

تاریخ عرضه اتریوم ۲.۰ مشخص شد!
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین، فاز صفر اتریوم ۲.۰، که گواه اثبات سهام (PoS) را فعال می کند، هفت ماه دیگر در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۲۰ اغاز می شود. این تاریخ دقیقا ۱۱ سال پس از عرضه بلاک جنسیس بیت کوین در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۰۹ می باشد، که جاستین دریک،  […]

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

فاز صفر اتریوم ۲.۰، که گواه اثبات سهام (PoS) را فعال می کند، هفت ماه دیگر در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۲۰ اغاز می شود.

این تاریخ دقیقا ۱۱ سال پس از عرضه بلاک جنسیس بیت کوین در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۰۹ می باشد، که جاستین دریک،  پژوهشگر اتریوم ۲.۰،  ۱۱ سالگی بیت کوین را یکی از دلایل انتخاب این تاریخ برای عرضه بیان کرد.

وی گفت که در تاریخ ۳۰ ژوین حدود دو هفته دیگر، انها در مسیر فاز صفر قرار خواهند گرفت.

بنابراین، برای اهداف واقع بینانه جدید، دو نقطه عطف وجود دارد. ابتدا اینکه قرارداد واریز پیش از جنسیس بلاک عرضه شود تا به اعتبار سنج ها اجازه واریز را دهد. دریک گفت:

انها امیدوارند حداقل ۲ میلیون اتر واریز شود و با جشن قرارداد واریز و سپرده که در دوکان (Devcon) ژاپن برگزار خواهد شد ما می توانیم بر سر ادرس قرارداد واریز توافق کنیم و مانع از قراردادهای واریز کلاهبرداری شویم.

دومین نقطه عطف، عرضه بلاک جنسیس در روزی است که ساتوشی ناکاموتو بلاک جنسیس بیت کوین را عرضه کرد.

این اتفاق بلافاصله پس از کریسمس و سال جدید خواهد بود و همچنین به معنای یک اغاز جدید برای اتریوم می باشد.

دریک توضیح داد که این نسخه اجازه واریز به مدت ۳ ماه را خواهد داد و از امروز تا ۷ ماه دیگر دو کلاینت به وضعیت تولید خواهند رسید.

وضعیت تولید بدان معناست که شبکه ازمایشی بین کلاینتی در طولانی مدت اجرا خواهد شد که بررسی های امنیتی، فازینگ، بخش هایی که به تاییدیه های رسمی نیاز دارند را بررسی کنند.

ویتالیک بوترین بنیانگذار اتریوم در این خصوص بیان کرد که عرضه اتریوم ۲.۰ همانند عرضه اتریوم ۱.۰ خواهد بود. شبکه ازمانشی بلند مدت، حسابرسی و بررسی امنیتی، فازینگ (fuzzing) و عدم وجود باگ در مدت زمان مشخصی را به همراه خواهیم داشت.

در حال حاضر حداقل سه کلاینت اتریوم ۲.۰ در حال اجرا شبکه ازمایشی هستند اما همگی از یک نود استفاده می کنند.

مرحله دوم شبکه ازمایشی میان کلانیت ها می باشد. جانی ریا یکی از توسعه دهندگان اتریوم در PegaSys بیان کرد که جوزف لوبین بنیانگذار کانسنسیس هزینه زیادی برای شبکه ازمایشی چندین کلاینتی اختصاص داده است تا اجماع را ازمایش کنند.

چنین شبکه ازمایشی ممکن است طی چندین هفته عرضه شود. تمام این موارد به همراه فرایند دوکان (Devcon) در تاریخ ۸ تا ۱۰ اکتبر نشان می دهد که اتریوم ۲.۰ در مراحل پایانی عرضه خود می باشد.

تنها بخش گواه اثبات سهام (PoS) خواهد بود که اجازه واریز و اعتبارسنجی نمی دهد تا اطمینان حاصل شود که قوانین دنبال می شوند و همه چیز به خوبی پیش می رود.

فاز اول یک نوع  فاز میانی است. داده و ذخیره سازی شاردینگ را به همراه دارد و باعث افزایش ظرفیت می شود اما شاردینگ کامل تا فاز ۲ عرضه نخواهد شد و تخمین زده شد که ۲ سال برای عرضه این فاز زمان خواهد برد در حالی که فاز اول سال اینده عرضه خواهد شد.

اینکه چه اتفاقی برای اتریوم ۱.۰ خواهد افتاد هم چنان مورد بحث می‌باشد. طبق سخنان دریک، پیشنهاد اول ترکیب ان با قرارداد هوشمند و تبدیل شدن به نوعی از شارد بود اما این امر مستلزم مهندسی و نظارت چشمگیری بود. وی بیان کرد:

یکپارچگی اصلی باید با جایگزین های میان مدت بسیار ارزانتر مقایسه شود. برای مثال می‌توان با استفاده از لایت کلاینت ها، پلی دو طرفه بین اتریوم ۱ و اتریوم ۲ ایجاد کرد.

موضوع دیگری که بیشتر از توسعه دهندگان، در بین طرفداران اتر مورد بحث واقع شد، این بود که اگر پل دو طرفه ای وجود نداشته باشد ایا اتریوم ۱ با اتریوم ۲ برابر است؟

مشخصا با وجود پل دو طرفه می‌توانید اربیتراژ انجام دهید. اما اگر نتوانید اتریوم ۲ را به اتریوم ۱ تبدیل کنید پس امکان اربیتراژ نیز وجود ندارد. در این مورد، بازار به انها به دلایل مختلف ارزش های مختلفی می‌دهد.

موضوعی که هم چنان نامشخص باقی می‌ماند این است که جایزه بلاک گواه اثبات کار چه تغییری خواهد کرد. بمب سختی باید حوالی زمان برنامه ریزی شده مجددا فعال شود، بنابراین کلاینت های اتریوم ۱ نیاز به تغییر خواهند داشت.

قبل از این بیان شده بود که جایزه بلاک های گواه اثبات کار به ۰.۶ اتر کاهش خواهد یافت و تایید کنندگان گواه اثبات سهام نیز به ازای هر بلاک ۰.۲۲ اتر دریافت خواهند کرد.

این امر برای موثرتر کردن نصف کردن جایزه بلاک یا هوینگ می‌باشد هرچند هنوز تایید نشده است. در عین حال موضوعی که کاملا مشخص می‌باشد این است که اتریوم به زودی شاهد بزرگترین بروز رسانی در بین تمام بلاک چین های عمومی خواهد بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.