تاریخ آغاز فعالیت رسمی شبکه‌ی اتریوم۲ اول دسامبر تعیین شد

تاریخ آغاز فعالیت رسمی شبکه‌ی اتریوم۲ اول دسامبر تعیین شد

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

اتریوم2 راه‌اندازی شد

طبق آخرین پست توییتری یک محقق برجسته به نام جاستین دریک(Justin Drake)، تاریخ راه‌اندازی زنجیره‌ی راهنما(Beacon Chain) شبکه‌ی اتریوم2 رسماً 1ام دسامبر و ساعت 12 ظهر به وقت محلی تنظیم شده است.

زنجیره‌ی راهنما در واقع یک بلاک‌چین موقت است که به عنوان اولین مرحله از چهار مرحله‌ی اصلی فرآیند راه‌اندازی شبکه‌ی اتریوم2 و حرکت به سمت پروتکل اثبات سهام(PoS) در کنار شبکه‌ی فعلی فعالیت خواهد داشت.

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، روز گذشته قرارداد سپرده‌گذاری شبکه‌ی اتریوم2 توانست آستانه‌ی مورد نیاز جهت آغاز فعالیت زنجیره‌ی راهنما را دریافت کند. همانطور که پیش از این نیز گفته شده، برای آغاز کار زنجیره‌ی راهنما نیاز بود که هفت روز پیش از تاریخ مقرر شده دقیقاً 524288 واحد رمزارز ETH به قرارداد سپرده‌گذاری انتقال یابد.

اتریوم Ethereum ETH اتریوم2

تحقیقات چند ساله

جاستین دریک در تازه‌ترین صحبت‌های خود در رابطه با وضعیت شبکه‌ی اتریوم2 و تامین رمزارز مورد نیاز جهت آغاز فعالیت‌های شبکه در تاریخ 1ام دسامبر توضیح داده است که «من با اطمینان می‌گویم که ما بیش از نیمی از مسیر توسعه‌ی شبکه‌ی اتریوم2 را پیموده‌ایم. تحقیقات صورت گرفته در این زمینه که سال‌های به طول انجامیده، عمدتاً به پایان رسیده‌اند و فاز صفر قطعاً یک نقطه‌ی عطف برای ما خواهد بود. قرار است فاز صفر اتریوم2 پایه‌های اساسی شبکه از جمله امضاء‌ها، مرکلیزاسیون، توسعه‌ی شبکه، سپرده‌گذاری ETH1، تصادفی بودن، الگوریتم اثبات سهام و مواردی از این دست را پیاده‌سازی کند. بسیاری از هاردفورک‌ها آینده قرار است از این زیرساخت‌های مستحکم استفاده کنند».

آقای دریک در رابطه با مراحل بعدی راه‌اندازی شبکه‌ی اتریوم2 نیز توضیح داد که مرحله‌ی دوم(ادغام کامل بلاک‌چین اتریوم و اکوسیستم توکن‌ها و نرم‌افزارها در شبکه‌ی اتریوم2) نیازمند مهندسی بسیار دقیق و هماهنگ خواهد بود.

زمانی که از وی در رابطه با یک تاریخ دقیق جهت راه‌اندازی شبکه‌ی اتریوم2 سوال شد، دریک جواب داد که «در رابطه با روند راه‌اندازی این شبکه‌ی مورد انتظار هم می‌توان خوش‌بین بود، هم بد بین. اما به طور کلی می‌توان گفت که شبکه‌ی اتریوم2 در اواسط سال 2023 به طور کامل آمده و فعال است».

همزمان با انتشار اخبار مربوط به تامین آستانه‌ی مورد نیاز شروع فعالیت زنجیره‌ی راهنما در خبرگزاری‌های مختلف، قیمت اتریوم با افزایش چشم‌گیر مواجه شد و از مرز 600 دلار عبور کرد.

نظر شما در رابطه با تامین رمزارز مورد نیاز زنجیره‌ی راهنما و آغاز فرآیند راه‌اندازی شبکه‌ی اتریوم در تاریخ 1ام دسامبر چیست؟ آیا با آغاز فعالیت‌های این زنجیره‌ی جانبی شاهد رفع تدریجی مشکلات و مسائل مربوط به مقیاس‌پذیری شبکه‌ی اتریوم خواهیم بود؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

<!– wp:signal/reference-block {"text":"برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.”,”typeItem”:”crypto”} /–>