تارگت ١٠هزار میلیاردی برای «وبانک»

تارگت ١٠هزار میلیاردی برای «وبانک»
خلاصه اخبار

سرمایه گذاری گروه توسعه ملی ، یک هلدینگ چند رشته ای است که در حال ثبت رکورد های جدید در قیمت سهام است و از شش ماه قبل تاکنون در حدود ۶۰ درصد بازدهی برای سهامداران خود به ارمغان آورده است

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،  سید مهدی سدیدی مدیرعامل شرکت چند رشته ای سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، درباره آخرین وضعیت عملکرد این شرکت پیش از مجمع عادی به طور سالانه گفت: در شش ماه اخیر شاهد رشد بیش از 60 درصدی ارزش بازار و NAV «وبانک» بودیم و این روزها سهام ما قیمت هایی را تجربه می کند که عملا در هیچ دورانی تا این حد رشد نداشته است. سهم «وبانک» در شش ماه اخیر همگام با روند صعودی شاخص رشد داشته است ،حتی قدری بیشتر ، با توجه به این که ما دخالتی در روند حرکتی قیمت سهم نداشتیم و تراز خرید و فروش شرکت های ما که اقدام به بازارگردانی در این نماد دارند منفی بوده است و بیش از خرید ، فروختند اما بازار به شرایط فعلی مجموعه اعتماد کرده و از این بابت که سهام رها نشده است و متولی دارد باور پیدا کرده اند.

بر اساس تحلیل ها انتظار ارزش بازار 10 هزار میلیاردی دور از تصور نیست…   

سدیدی گفت: با توجه به شرایط موجود در مجموعه ارزش بازاری بالغ بر 10هزار میلیارد تومان را برای سهام شرکت متصورم و با شرایط موجود مجمع خوبی پیش رو خواهیم داشت و اگر فعالان بازار شرایط بنیادی شرکت را تحلیل کنند سود محقق شده فعلی برای سال مالی جاری تکرار پذیر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر گزارشات سال مالی 98 شرکت های ما روی کدال است و با توجه به آمار تولید و فروش شرکت ها و بررسی عملکرد سهامداران خواهند دید که تحقق سود سهام(Dividend) ما قطعا مانند سال 97 تکرار خواهد شد و سود سرمایه ای(Capital Gain) ما با توجه به برنامه های واگذاری که داریم تکرار خواهد شد. بنابراین عملکرد 97 قطعا تکرار خواهد شد و احتمالا بالاتر از این هم باشد در نتیجه با توجه به شرایط P/E سهام ما در محدوده 5 قرار می گیرد و با دید سرمایه گذاری بلند مدت سهام می تواند در گروه کم ریسک و پر بازده قرار گیرد.

در مسیر خوبی حرکت کردیم…

مدیر عامل «وبانک» گفت:  در سال مالی 97 بر اساس آمار موجود بازده دارایی های ما 103 درصد،  بازده حقوق صاحبان سهام 100 درصد، سود ناخالص 101 درصد و سودخالص 126 درصد رشد داشته است و این ها نمایانگر حرکت خوب مجموعه و تمرکز ما بر تولید و فروش است.

اقدامات راهبردی را در مجموعه پیاده سازی کردیم…

سدیدی افزود: در مدت شش ماه اخیر تقریبا 82 اقدام راهبردی را در مجموعه پیاده سازی کردیم و اختیار عمل به هلدینگ های تابعه واگذار شده است و ما به عنوان هدف گذار در بخش های کلان ورود می کنیم  در این مدت شش سیاست راهبردی از جمله هم افزایی، واگذاری دارایی و تعامل باشرکت های دانش بنیان و … عملیاتی شده است.

توجه به افزایش تولید و افزایش حاشیه سود در دستور کار است…

مدیر عامل «وبانک» درباره سود سازی شرکت های زیر مجموعه و اهداف شرکت گفت: ترجیح ما این است که عملکرد مجموعه های ما صرفا ناشی از تورم و افزایش نرخ ها ، صعودی نباشد و بهبود عملکرد باید ناشی از افزایش تولید باشد،  به همین منظور شرکت کارآفرینان ما  به عنوان زنجیره اتصال بین شرکت های دانش بنیان و صنعت وارد عمل شده است و برای نمونه در شرکت های شوینده با استفاده از این پتانسیل امکان خلق ارزش افزوده خوبی ایجاد شده است تا مواد اولیه کلیدی را تولید کنیم ، یا در پتروشیمی شازند در حوزه ورود به بخش پایین دستی ورود پیدا کرده ایم.

واگذاری «وبانک» اولویت ماست…

سدیدی گفت: شرکت نگاه پویا، فعال شده است تا شرکت های ما که در اولویت واگذاری است را برای  ارزش گذاری و واگذاری مدیریت کند تا بتوانیم شرکت ها را به صورت علمی، صحیح و شفاف واگذار کنیم و شرکت ها بر ماموریت اصلی خود که تولید و خلق ارزش است ، متمرکز باشند.

وی ادامه داد: در بخش واگذاری ها بخشنامه جدید هیئت وزیران واگذاری های بانک ها را با آیین نامه های سازمان خصوصی سازی مرتبط می کند که این امر می تواند در بخش ارزش گذاری امکانی ایجاد کند که دست ما باز تر باشد.

سدیدی افزود: خیلی دقت می کنیم تا علاوه بر فروش و واگذاری، فرآیندها کاملا شفاف باشد ما برای اولین بار ارزش گذاری ها را  به خود مدیران و هییت مدیره شرکت ها می دهیم که این امر منجر می شود نظرات ارزش گذار بر مبنای واقعیات موجود تعدیل شود و فرآیندها شفاف تر شود. همچنین واگذاری ها باید به نحوی صورت گیرد که در انتهای واگذاری ها سهامداران ما به واسطه اجرای این تکلیف قانونی متضرر  نشوند و چه زمانی ضرر ایجاد می شود زمانی که ما نامتقارن اقدام به واگذاری شرکت ها کنیم طبعا سود آوری ما  در تمام شرکت ها یکسان نیست و در بین این شرکت ها همگی سود یکسانی ندارند ، بنابراین در برنامه داریم واگذاری ها با برنامه و متقارن باشد.

این مقام مسئول در سرمایه گذاری گروه توسعه ملی گفت: اولویت کارشناسی ما واگذاری «وبانک» است و الان 2700 میلیارد تومان در چند ماه اخیر ارزش بازار سهام ما افزایش داشته، این موضوعی کم اهمیت نیست، بانک ملی در برنامه دارد کل شرکت را واگذار کند و بهترین مدل هم فروش «وبانک» است که ترکیب پرتفوی آن و حضور در صنایع مختلف می تواند جذابیت های لازم را برای خریدار داشته باشد.اما فروش نامتقارن دارایی ها منجر به ایجاد مشکلاتی می شود مانند اتفاقی که در خصوصی سازی رخ داد، در خصوصی سازی دولت ، شرکت های سودده واگذار شدند و زیان ده ها ماندند  ، بنابراین باید عرضه ها به صورت همگن باشد تا سبد دارایی های مجموعه با مشکل روبرو نشود.

ساماندهی به شرکت هایی که در آن دوکرسی هیئت مدیره داریم در حال اجراست…   

سدیدی درباره شرکت های در اختیار «وبانک» با دو کرسی هیئت مدیره نیز گفت:  از اقدامات در دستور کار ما این است که شرکت هایی که در آن ها دو کرسی هییت مدیره داریم حضور خود را هدفمند کنیم چرا که منطقی نیست که دو کرسی هیئت مدیره را در اختیار داشته باشیم و صرفا در آن مجموعه تماشاچی باشیم و سالانه سهم سود را دریافت کنیم. الان در حال مذاکره هستیم تا وضعیت شرکت هایی که دو کرسی داریم را مشخص کنیم و پتانسیل های موجود در مجموعه افزایش پیدا کند. برای مثال ما در پگاه، ایران ترانسفو و بارز این شرایط را داریم و مذاکره جدی برای ساماندهی داریم که یا سهام را واگذار کنیم یا خریداری کنیم .برای مثال از نمونه اقداماتی که برای ساماندهی در این خصوص انجام شد دو کرسی هیئت مدیره ما در بانک اقتصاد نوین به سه کرسی تبدیل خواهد شد که این امر می تواند ارزش افزوده خوبی برای ما ایجاد کند.

همه چیز برای اجرای پروژه صنایع پتروشیمی بین المللی قشم آماده است …

سدیدی درباره پروژه پتروشیمی قشم گفت: بزرگترین سرمایه گذاری ما صنایع پتروشیمی بین المللی قشم است مجوز خوراک، مجوز محیط زیست و تمام مجوزها اخذ شده قرارداد امضا شده و در مرحله ای هستیم که عملا تمام کارها نهایی شده است و اقدامات بیمه ای هم انجام شده اقدمات لازم در راستای انعقاد تفاهمنامه برای فاینانس پروژه هم در حال اجراست و این مجموعه اولین پتروشیمی تبدیل گاز به پلی پروپیلن در کشور است.

در بازارهای بورس، فرابورس و بورس کالا حضور داریم…

مدیر عامل «وبانک» گفت: در هیئت مدیره بورس، فرابورس و بورس کالا حضور داریم، در حوزه شرکت داری هم به دقت و منطقی در حال انجام کار هستیم،در مجموعه برای اولین بار کانون ارزیابی تخصصی مدیران را برقرار کردیم و آرمان ما حکمرانی نخبگان در مجموعه است، در حال حاضر شرکت ها بر اساس برنامه هایی که دارند اقدام می کنند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها