تاثیر تصویب ۳ بند از بسته حمایت بر “بورس”

تاثیر تصویب ۳ بند از بسته حمایت بر “بورس”

به گزارش سیگنال به نقل از بورس نیوز،

تاثیر تصویب 3 بند از بسته حمایت از بازار سرمایه

مصوبات جلسه 221 ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورخ 1400/02/07 ابلاغ شد. این مصوبات مربوط به 3 بند اول بسته حمایتی از بازار سرمایه است که در ستاد اقتصادی دولت به تصویب رسیدند.

تاثیر تصویب 3 بند از بسته حمایت از بازار سرمایه

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس نیوز در خصوص تاثیر این مصوبه بر وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: برای حمایت از بازار سرمایه، یک مصوبه 7+3 وجود دارد و این 3 بند در حوزه تصمیمات وزارت اقتصاد بود و نیازی به جلسه سران نداشت. 7 بند دیگر این مصوبه هنوز نهایی و ابلاغ نشده که البته این 7 بند هم در جلسه هفته گذشته موردبررسی قرار گرفت و احتمالاً این هفته نهایی و ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: به‌هرحال این مصوبات ، مجموعه‌ای از تلاش‌ها برای بهبود وضعیت بازار سرمایه است تا نقدینگی این بازارترمیم شده و بازار حرکت مثبتی داشته باشد. اما بدون رفع چند مانع و مشکل بزرگ بر سر راه بازار سرمایه یعنی نرخ بهره بالا، بی‌ثباتی در بازار ارز، قیمت‌گذاری دستوری و ابهامات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری؛ بازار سرمایه برای یک حرکت مثبت کار سختی پیش رو خواهد داشت. بااین‌حال امیدواریم با اجرای این 3 بند از بسته حمایتی بازار سرمایه، این بازار بازگشت محکم و قابل قبولی داشته باشد. هرچند که در فضای مبهم قبل از انتخابات، حرکت مثبت بازار سرمایه دشوار خواهد بود.

دارابی در خاتمه در مورد پیش‌بینی 3 ماه آینده بازار سرمایه گفت: پیش‌بینی 2 الی 3 ماه آینده با شرایط فعلی کار آسانی نیست. ولی بهتر است به بازگشت بازار و حرکت رو به رشد شاخص کل و عبور از کانال 1 میلیون و 200 هزار واحدی خوش‌بین باشیم تا ببینیم در صورت عبور از مقاومت‌های مهم کانال 1 میلیون و 200 الی 1 میلیون و 340 هزار واحدی، بازار چه عکس‌العملی نشان خواهد داد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.