تابستانی بسیار سخت برای صنعت برق

تابستانی بسیار سخت برای صنعت برق

به گزارش سیگنال به نقل از شبکه خبر، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

غلامعلی رخشانی مهر گفت: ما در انتظار تابستان سختی نیستیم بلکه می‌دانیم تابستان بسیار سختی پیش رو داریم چرا که شاهد افت شدید ذخایر سد‌های کشور به علت کاهش بارندگی‌ها هستیم.
رخشانی مهر افزود: امسال شاهد کاهش 30 تا 35 درصدی بارش‌ها هستیم که همین موضوع باعث شده تا به همین مقدار نیز از ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های برق آبی کاهش یابد.
معاون هماهنگی توزیع توانیر در پاسخ به این که آیا تابستان سختی را پیش بینی می‌کنید، گفت: تابستان امسال سخت نیست، بسیار سخت است چرا که علاوه بر کاهش بارندگی‌ها و محدودتر شدن استفاده از پتانسیل نیروگاه‌های برق آبی، شاهد افزایش دما، شرایط کرونایی کشور، استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز هستیم که همگی باعث شده تا تراز تولید و مصرف بهم خورده و منفی باشد.
رخشانی مهر با بیان این که در حال آماده شدن برای گذر از تابستان سخت امسال هستیم، گفت: برنامه ریزی‌ها از سال گذشته انجام شده و پیش بینی‌ها براساس سنجش شاخص‌ها صورت گرفته است.
معاون هماهنگی توزیع توانیر افزود: در حال حاضر شاهد کاهش 30 تا 35 درصدی بارش‌ها هستیم و همین موضوع باعث شده تا به همین میزان کمبود در تولید برق نیروگاه‌های برق آبی داشته باشیم و به این علت ناچار از تدوین برنامه‌های جایگزین برای جبران کمبود تولید برق نیروگاه‌های برق آبی هستیم.
وی افزود: درراستای اقدامات فراگیر و در قدم نخست، به مبازه با رمز ارز‌های غیرمجاز رفته ایم و تمام تلاش خود را برای جمع آوری مراکز و دستگاه‌هایی که در منازل به صورت فردی بکار گرفته شده و از برق غیرمجاز برای استخراج رمز ارز استفاده می‌کنند، بکار خواهیم گرفت.
رخشانی مهربا اشاره به این که در همین گام به تعدیل روشنایی معابر و جاده‌های بین شهری پرداخته ایم، افزود: تعدیل روشنایی‌ها به معنی خاموش کردن همه روشنایی‌ها نیست و به طور مشخص در این طرح، به دنبال یک درمیان کردن روشنایی‌ها هستیم.
وی در عین حال تاکید کرد: برق نقاط حادثه خیز تعدیل نخواهد شد.
معاون هماهنگی توزیع توانیر همچنین به پتانسیل ادارات و دستگاه‌های دولتی نیز در کاهش مصرف پرداخت گفت: امسال برای نخستین بار، دستگاه‌های اداری موظف شده اند که برق مصرفی خود را 50 درصد در ساعات اداری کاهش و میزان مصرف برق خود را در ساعات غیراداری به 10 درصد برسانند.
رخشانی مهر با اشاره به ضرورت انجام این گونه کار‌ها و اجرای چنین برنامه‌هایی برای گذر از پیک تابستان افزود: در فروردین، شاهد افزایش 5 درصدی دمای هوا و 22 درصدی مصرف برق بودیم که در نوع خود بی سابقه بود.