بیمه از سایر صنایع عقب نیفتاده است

بیمه از سایر صنایع عقب نیفتاده است

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، “ابراهیم کاردگر”به مناسبت فرارسیدن روز 13 آذر، روز بیمه درگفت و گو با چابک آنلاین، گفت: صنعت بیمه در یکسال گذشته در روش فروش وتحویل اسناد تغییر محسوسی داشته و به سمت آی تی محورشدن، پیش می رود.

وی، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیرآن برنحوه فروش شرکت های بیمه ای، افزود: کرونا باعث شده تا شرکت های بیمه ای به سمت فناوری اطلاعات و فروش آنلاین بروند و تمامی شرکت ها از جمله شرکت بیمه دانا، گردش و بایگانی الکترونیکی اسناد را دردستور کار خود قرارداده است.

مدیرعامل شرکت بیمه دانا تصریح کرد که شیوع ویروس کرونا اثرات منفی در اقتصاد گذاشته و این اثرات در برخی ازرشته های بیمه ای خودرا نشان داده و در برخی دیگر از رشته ها با وقفه خودرا نشان خواهد داد ودر حوزه خسارت هم مطمئنا تاثیرگذار خواهد بود.

کاردگر،یکی از اثرات مثبت شیوع ویروس کرونا بر صنعت بیمه را هدایت این صنعت به سمت بستر الکترونیکی دانست و گفت: شیوع این ویروس شرکت های بیمه ای را به فکر وادارکرد که چگونه می توانند فعالیت های خودرا در بستر الکترونیک انجام دهند و تماس های فیزیکی را به حداقل برسانند.

وی، با بیان اینکه بیمه خدمتی ناهمگن است و هربیمه نامه ای شرایط خاص خودرا دارد، ادامه داد: هیچ دو بیمه نامه ای را نمی شود با هم مقایسه کرد زیرا هر بیمه نامه با شرایط متفاوتی به فروش می رسد و ویژگی های یکسانی ندارند. 

مدیرعامل شرکت بیمه دانا خاطرنشان کرد:صنعت بیمه تلاش می کند خودرا با دانش، روش و تکنیک جدید هماهنگ کند و این هماهنگ کردن نیاز به زمان دارد چون خدمت بیمه یک خدمت ناهمگن است.

وی،بیان کرد: اسناد بالادستی نوشته شده برای نظارت بازاربیمه براساس شرایط بازاررقابت تنظیم شده و این اسناد بالادستی براساس اصل 44 و بردن بازاربیمه به سمت بازاررقابت نوشته شده که مقام ناظر براساس آن آیین نامه می نویسد و نظارت می کند.

مدیرعامل شرکت بیمه دانا تاکیدکردکه آن قاعده ای که بگوید بازار بیمه درکشوررقابتی است وآیین نامه ها براساس آن نوشته شود اشکال دارد و این پارادایم حاکم بر صنعت بیمه پارادایم اشتباهی است، در نتیجه آیین نامه هایی که تنظیم می شود و نظارت ها می تواند نادرست هم باشد.

کاردگردرپاسخ به این سوال که آیا اراده ای به ایجاد تغییرات بنیادی درصنعت بیمه وجود دارد، گفت: حتما این اراده وجود دارد اما درست آن است که کجا و چه چیزی را و چگونه تغییر دهیم.

وی، با بیان اینکه کشور ما کشور خاصی است که تاثیرگذاری متغیرهای برون زا بیشتر از متغیرهای درون زا است، افزود: بنابراین نمی توان با معادلات بازاری که دردنیا وجود دارد صنعت بیمه، بانکداری و بورس را مدیریت کرد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات بانک و بیمه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.